Tytułowe zagadnienie budzi strach u większości właścicieli komercyjnych witryn. Odrzucenie kojarzy nam się z tym, że strona nie spodobała się użytkownikom lub nie znaleźli oni na niej tego, czego szukali. Sprawy nie warto bagatelizować, bo wysoki współczynnik odrzuceń ma realny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce, a przede wszystkim na jej skuteczność w zdobywaniu klientów.
Google stale analizuje ruch na stronie internetowej i podaje zebrane informacje w postaci przeróżnych danych dostępnych z poziomu panelu Google Analytics. Nie jest to może narzędzie idealne, ale z pewnością najpopularniejsze. Jednym ze wskaźników, na które szczególnie trzeba zwracać uwagę, jest wspomniany już współczynnik odrzuceń, wyrażany procentowo.
Przykładowo. Jeśli naszą stronę odwiedziło w danym miesiącu 1000 unikalnych użytkowników, a współczynnik odrzuceń wynosi 60%, oznacza to, że aż 600 osób nie wykonało na stronie żadnej akcji (nie przeszło do innej zakładki, nie kliknęło w żaden link) i w krótkim czasie wróciło do wyszukiwarki, aby wybrać kolejną stronę z wyników.
Dla robotów Google jest to dowód na to, że strona nie ma wartościowego przekazu lub skierowanie na nią użytkownika było błędne. Domyślacie się pewnie, że w efekcie maleje szansa na to, że witryna będzie w przyszłości osiągała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Jeśli nasza strona ma problem z tym parametrem (co zawsze trzeba regularnie sprawdzać), wówczas najprawdopodobniej jego źródłem jest jeden z tych 5 czynników:
Po usunięciu tych przeszkód współczynnik odrzuceń powinien znacząco spaść. Analizę tego zjawiska warto zlecić wykonawcy strony lub innej, profesjonalnej agencji, która szybko i skutecznie zareaguje na pojawiające się na stronie problemy. Najważniejsze jest jednak regularne zaglądanie do statystyk – są źródłem bardzo cennej wiedzy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.