Data wpisu: 09.11.2016

Największe mity na temat SEO

SEO to uniwersalne określenie wszelkich działań mających na celu poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. W Polsce często używamy swojskiej nazwy „pozycjonowanie”. Jest to termin bardzo obszerny, co powoduje sporo niejasności. Zwykle jest tak, że firma X uruchamia swoją stronę internetową, następnie zgłasza się do firmy zajmującej się pozycjonowaniem i żąda, aby witryna w ciągu np. 3 miesięcy znalazła się w TOP 3 Google. Tak to jednak nie działa. Podobnych mitów na temat SEO jest więcej – w dzisiejszym wpisie wymienimy największe z nich.

Pozycjonowanie to budowanie piramidy linków

Jest to jeden z najczęściej pojawiających się mitów. Jeszcze kilka lat temu rzeczywiście tzw. linkowanie było bardzo skutecznym sposobem na szybkie poprawienie pozycji strony w wyszukiwarce. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem kupowały więc piramidy linków, czyli ogromne ilości odnośników prowadzących do pozycjonowanej witryny. Problem w tym, że owe linki pochodziły z serwisów o szemranej opinii, czyli po prostu spamerskich.

W efekcie dochodziło do absurdów, gdy np. do strony kancelarii prawnej prowadziły linki z serwisów erotycznych. Roboty Google jednak nie wartościowały odnośników i nie oceniały ich jakości. Do osiągnięcia wysokiej pozycji wystarczyło, że do strony prowadzi np. 10.000 linków. Dziś jest zupełnie inaczej. Linkowanie nadal jest ważne, ale ważniejsze jest to, z jakich stron pochodzą odnośniki.

Większą wartość ma więc 1 link z poczytnego portalu tematycznego niż 100 linków z bezwartościowego katalogu.

Gwarancja efektu

Żadna rzetelna firma zajmująca się pozycjonowaniem nie może udzielić 100% gwarancji na to, że po określonym czasie strona klienta znajdzie się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. Jest to po prostu niemożliwe. Pamiętajmy, że roboty Google biorą pod uwagę ponad 200 tzw. czynników rankingowych, a nie wszystkie z nich są podawane do publicznej wiadomości.

Jeśli więc trafisz na firmę, która obiecuje Ci świetny efekt w krótkim czasie, to uważaj – prawdopodobnie w grę będą wchodzić działania spamerskie, które w ostatecznym rozrachunku przyniosą Twojej stronie więcej strat niż pożytku.

Teksty umieszczone na stronie muszą być przepełnione słowami kluczowymi

Mamy tutaj do czynienia z identyczną sytuacją, jak w przypadku budowania piramidy linków. Kiedyś może to działało, ale dziś nie liczy się nagromadzenie słów kluczowych w tekstach, ale ich jakość. Chodzi o to, że roboty Google potrafią już w dużym stopniu ocenić, czy dany tekst jest potencjalnie wartościowy dla użytkowników. Jeśli tak (czyli jest obszerny, ma prawidłowy układ, nagłówki, zawiera pomocne informacje, a przede wszystkim jest unikalny), to witryna z tym tekstem będzie polecana internautom, a więc osiągnie wysoką pozycję.

Słowa kluczowe oczywiście są ważne i powinny znaleźć się na stronie, ale nie mogą one być punktem wyjścia do tworzenia tekstów.

Raz osiągnięta pozycja jest wieczna

Pozycjonowanie nie dość, że jest złożonym i długotrwałym procesem, to jeszcze praktycznie nigdy się nie kończy. Nie wierz w to, że jeśli Twoja strona wskoczy do TOP 3 na daną frazę, to już tam na zawsze zostanie. Twoja konkurencja przecież też pozycjonuje swoje witryny i może się okazać, że po 2-3 miesiącach od zaniechania dalszych działań, strona Twojej firmy ostro spadnie w wynikach wyszukiwania.

Wpływ na to mają przede wszystkim działania Google, które regularnie zmienia algorytm wyszukiwania motywując tym samym właścicieli stron do ciągłego podnoszenia ich jakości.

Mity na temat SEO biorą się z tego, że większość firm chce osiągnąć świetne wyniki przy minimalnym nakładzie pracy i pieniędzy. Jest to jednak niemożliwe.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry