Z roku na rok maleje liczba firm, które nie mają swojej strony internetowej. Przedsiębiorcy, nawet ci bardzo ortodoksyjni, powoli przekonują się, ile mogą stracić rezygnując z własnej wizytówki w sieci. Samo uruchomienie strony to jednak nie wszystko. Trzeba ją jeszcze promować, czyli dbać o jej widoczność w wyszukiwarce. Przekonaj się, dlaczego musisz pozycjonować stronę internetową i poznaj życiowe argumenty.
To banał, ale w tym przypadku po prostu trzeba o nim wspomnieć. Dorosło już pokolenie klientów, którzy usługodawców szukają wyłącznie w Internecie. Co robi 30-latek w momencie, gdy pęknie mu zawór w łazience? Pewnie spróbuje go wymienić samodzielnie, ale jeśli mu się nie uda, to zacznie szukać hydraulika. Gdzie? Oczywiście w Internecie. To jeden z tysięcy przykładów. Jak to wygląda w praktyce?
Po wpisaniu w Google frazy „hydraulik Gdańsk” uzyskujemy... 511.000 wyników. Na pierwszej stronie pojawiają się 4 reklamy AdWords oraz 3 wyniki emitowane z programu Google Moja Firma wraz z mapą dojazdu.
Zaglądamy jeszcze do Google Trends (pokazuje statystyki zachowań internautów) i okazuje się, że fraza „hydraulik Gdańsk” jest wpisywana średnio 80-100 razy dziennie. Oznacza to, że firma hydrauliczna z Gdańska, która nie pozycjonuje swojej strony internetowej, traci właśnie tylu potencjalnych klientów.
Zatrzymajmy się jeszcze na tych 511.000 wyników wyszukiwania. Nie trzeba być specjalistą od marketingu internetowego aby wiedzieć, że nikt nie przejrzy ich wszystkich. Statystyki Google są bezlitosne: około 90% internautów poprzestaje na zapoznaniu się z pierwszymi dziesięcioma wynikami podanymi przez wyszukiwarkę i nie przechodzi na drugą stronę. Dlaczego? Ponieważ:
Co więcej, około 80% użytkowników Google klika w tylko 3 pierwsze wyniki! Oznacza to, że jeśli strony nie ma w TOP 3 lub przynajmniej w TOP 10 na wybrane frazy, to przedsiębiorca traci setki potencjalnych klientów, którzy na pewno nie zawitają na jego witrynę wprost z wyszukiwarki.
Jeśli myślisz o tym, aby robić to samodzielnie, to już teraz możemy Ci powiedzieć: nie uda się. Jest to proces bardzo czasochłonny, wymagający włożenia w to olbrzymiej pracy, dlatego jeśli równocześnie chcesz normalnie prowadzić swój biznes, to coś na tym na pewno ucierpi.
Szeroko rozumiane „pozycjonowanie strony internetowej” najlepiej jest zlecić specjalistom i zainwestować w działania kompleksowe. Nie tylko wymianę linków i budowanie zaplecza SEO, ale też optymalizację strony, stworzenie na nią wartościowych treści (opisów produktów w przypadku sklepu online), dobór słów kluczowych etc. To długi i żmudny proces, który nie przyniesie efektów od razu i z tego musisz sobie zdać sprawę. Chcesz szybko? Postaw na AdWords. Chcesz trwale? Pozycjonuj stronę, najlepiej strategicznie – więcej o tym przeczytasz w naszym wpisie.
Tak czy inaczej chcąc na serio promować firmę w sieci musisz zainwestować w pozycjonowanie strony. Zaletą tej formy reklamy (bo de facto jest to reklamowanie usług) jest to, że efekty utrzymują się długo, a wydatki z tym związane nadal są znacznie mniejsze niż w przypadku tradycyjnych działań marketingowych, jak chociażby reklama w telewizji.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.