Data wpisu: 12.12.2016

Dlaczego MUSISZ pozycjonować stronę internetową? Poznaj najważniejsze argumenty

Z roku na rok maleje liczba firm, które nie mają swojej strony internetowej. Przedsiębiorcy, nawet ci bardzo ortodoksyjni, powoli przekonują się, ile mogą stracić rezygnując z własnej wizytówki w sieci. Samo uruchomienie strony to jednak nie wszystko. Trzeba ją jeszcze promować, czyli dbać o jej widoczność w wyszukiwarce. Przekonaj się, dlaczego musisz pozycjonować stronę internetową i poznaj życiowe argumenty.

Tracisz klientów

To banał, ale w tym przypadku po prostu trzeba o nim wspomnieć. Dorosło już pokolenie klientów, którzy usługodawców szukają wyłącznie w Internecie. Co robi 30-latek w momencie, gdy pęknie mu zawór w łazience? Pewnie spróbuje go wymienić samodzielnie, ale jeśli mu się nie uda, to zacznie szukać hydraulika. Gdzie? Oczywiście w Internecie. To jeden z tysięcy przykładów. Jak to wygląda w praktyce?

Po wpisaniu w Google frazy „hydraulik Gdańsk” uzyskujemy... 511.000 wyników. Na pierwszej stronie pojawiają się 4 reklamy AdWords oraz 3 wyniki emitowane z programu Google Moja Firma wraz z mapą dojazdu.

Zaglądamy jeszcze do Google Trends (pokazuje statystyki zachowań internautów) i okazuje się, że fraza „hydraulik Gdańsk” jest wpisywana średnio 80-100 razy dziennie. Oznacza to, że firma hydrauliczna z Gdańska, która nie pozycjonuje swojej strony internetowej, traci właśnie tylu potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie strony internetowej – uświadom sobie korzyści

Zatrzymajmy się jeszcze na tych 511.000 wyników wyszukiwania. Nie trzeba być specjalistą od marketingu internetowego aby wiedzieć, że nikt nie przejrzy ich wszystkich. Statystyki Google są bezlitosne: około 90% internautów poprzestaje na zapoznaniu się z pierwszymi dziesięcioma wynikami podanymi przez wyszukiwarkę i nie przechodzi na drugą stronę. Dlaczego? Ponieważ:

  • Nie mają na to czasu
  • Wyszukiwarka jest coraz lepsza i zwraca wyniki, które naprawdę dobrze odpowiadają na zapytania internautów

Co więcej, około 80% użytkowników Google klika w tylko 3 pierwsze wyniki! Oznacza to, że jeśli strony nie ma w TOP 3 lub przynajmniej w TOP 10 na wybrane frazy, to przedsiębiorca traci setki potencjalnych klientów, którzy na pewno nie zawitają na jego witrynę wprost z wyszukiwarki.

Jak zacząć pozycjonować stronę internetową?

Jeśli myślisz o tym, aby robić to samodzielnie, to już teraz możemy Ci powiedzieć: nie uda się. Jest to proces bardzo czasochłonny, wymagający włożenia w to olbrzymiej pracy, dlatego jeśli równocześnie chcesz normalnie prowadzić swój biznes, to coś na tym na pewno ucierpi.

Szeroko rozumiane „pozycjonowanie strony internetowej” najlepiej jest zlecić specjalistom i zainwestować w działania kompleksowe. Nie tylko wymianę linków i budowanie zaplecza SEO, ale też optymalizację strony, stworzenie na nią wartościowych treści (opisów produktów w przypadku sklepu online), dobór słów kluczowych etc. To długi i żmudny proces, który nie przyniesie efektów od razu i z tego musisz sobie zdać sprawę. Chcesz szybko? Postaw na AdWords. Chcesz trwale? Pozycjonuj stronę, najlepiej strategicznie – więcej o tym przeczytasz w naszym wpisie.

Tak czy inaczej chcąc na serio promować firmę w sieci musisz zainwestować w pozycjonowanie strony. Zaletą tej formy reklamy (bo de facto jest to reklamowanie usług) jest to, że efekty utrzymują się długo, a wydatki z tym związane nadal są znacznie mniejsze niż w przypadku tradycyjnych działań marketingowych, jak chociażby reklama w telewizji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry