Wśród wielu słów związanych bezpośrednio z Internetem, a znienawidzonych przez większość firm, bez wątpienia prym wiedzie pozycjonowanie. Fatalne skojarzenia wynikają przede wszystkim z wieloletniego postępowania pseudo specjalistów od tzw. SEO, których działania może i kiedyś były skuteczne, ale dziś przynoszą stronom (i ich właścicielom) tylko straty. Naprawdę skuteczne pozycjonowanie dziś przestało być już zbiorem trików. Jest strategią, która wymaga konsekwencji oraz stosowania odpowiednich, wartościowych narzędzi. Jakich?
To fakt, z którym się już nie dyskutuje: nie da się skutecznie pozycjonować strony www bez sięgania po wartościowe treści. Oczywiście podstawą jest to, aby znalazły się one na samej witrynie. Użytkownik musi ją traktować, jako źródło cennych dla niego informacji, a nie tylko oferty.
Dobrej jakości teksty na stronie www są podstawą pozycjonowania, bo Google konsekwentnie stawia na wartościową treść i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić.
Podkreślamy słowo wartościowe. Kiedyś stosowana metoda umieszczanie linków do pozycjonowanej strony w bezwartościowych katalogach i zapleczówkach straciła na znaczeniu. Roboty Google potrafią rozpoznać, że link pochodzi z dobrej, wypełnionej treścią i odwiedzanej przez użytkowników strony.
Skąd wziąć takie linki? Są dwie metody:
Szczególnie polecana jest ta ostania metoda. Szczególnie, że pomaga ona nie tylko pozycjonować witrynę, ale też budować rozpoznawalność marki.
Prowadzenie firmowego bloga lub zainwestowanie we własny portal tematyczny jest bezsprzecznie najlepszym sposobem na zwiększenie zasięgu firmy w sieci oraz pozycjonowanie strony www. Nie tylko zyskujemy znakomite zaplecze i źródło linków, ale także doprowadzamy do pożądanej w sieci interakcji z użytkownikami, czyli potencjalnymi klientami.
Treści na blogu czy portalu dużo skuteczniej docierają do użytkowników, bo nie są stygmatyzowane. Wiele osób uczulonych wręcz na przekaz komercyjny i reklamę szuka wyłącznie tekstów, filmów czy grafik umieszczanych w ramach takich witryn. To umożliwia dotarcie do nich oraz zbudowanie zaufania do swojej marki, a także wypracowanie doskonałej opinii o profesjonalizmie firmy. Treści blogowe są chętnie przekazywane dalej przez użytkowników, co załatwia nam kwestię pozyskiwania naturalnych linków.
Skuteczne pozycjonowanie musi więc opierać się na treści – pod wieloma postaciami. Nie ma innej metody, a już na pewno nie takiej, która zapewni długofalowe efekty. Treść umieszczona w Internecie przecież z niego nie zniknie, co jest bardzo korzystne z punktu widzenia firmy. Inwestycja, najczęściej niezbyt kosztowna, pracuje bowiem na jej rzecz przez lata.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.