Podpowiadamy, uświadamiamy, apelujemy, a mimo to nadal jest ogromna grupa klientów, którzy wierzą, że pozycjonowanie strony www jest zbiorem jakichś magicznych sztuczek. Drodzy Państwo, tak to już nie działa. Po zmianach, jakie zaszły w algorytmie wyszukiwania Google, jedyną drogą do osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce jest dostarczanie na stronę wartościowego contentu w postaci treści. Jak się za to zabrać?
Na taką błędną diagnozę wielu klientów wpływ bez wątpienia ma działanie wielu firm, które w nie do końca uczciwy sposób próbują walczyć o utrzymanie się na rynku. Przekonują one, że pozycjonowanie strony www to kwestia budowania piramid linków, tworzenia bezwartościowych merytorycznie zapleczy tekstowych czy oszukiwania algorytmu. Nic z tych rzeczy. Takie metody może i były dobre kilka lat temu, jednak dziś – wierzcie na słowo – mogą przynieść więcej złego niż dobrego.
Google od dawna stawia na promowanie stron, które są wypełnione dobrej jakości treścią oraz tych, które zyskują linki z wartościowych źródeł – portali internetowych, wortali, poczytnych blogów. Bardzo ważne jest to, aby sama strona została uznana za takie źródło. Nie stanie się tak, jeśli jedynym, co się na niej znajdzie, będzie kilka skleconych na kolanie tekstów „marketingowych”.
Co więcej, za usilne eksperymentowanie z tzw. Black Hat SEO, Google może nawet nałożyć na stronę filtr, co w praktyce kończy zabawę w promowanie biznesu za jej pomocą. Stanie się tak nie tylko w sytuacji, gdy roboty wyszukiwarki odkryją nienaturalne linkowanie do strony, ale także znajdą ślady ewidentnego kopiowania contentu z innych źródeł. Strzeżcie się więc myśli o tym, aby „zaoszczędzić” i np. przepisać teksty ze stron konkurencyjnych firm. To prosta droga do katastrofy.
Można oczywiście tworzyć go samodzielnie, ale z doświadczenia wiemy, że dla większości firm jest to zbyt kłopotliwe i przede wszystkim czasochłonne. To tak, jak z naprawą telewizora. Można poszukać na YouTube filmików instruktażowych i metodą prób i błędów po 10 godzinach osiągnąć sukces. Pytanie tylko, czy to się opłaca? Warto się zastanowić, ile pieniędzy firma mogłaby w tym czasie zarobić, skupiając się na swojej specjalizacji? Właśnie.
Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie stworzenia tekstów na stronę www profesjonalnej agencji content marketingowej lub agencji reklamowej, która już zajmuje się przygotowaniem witryny. Zawodowy copywriter zrobi to lepiej i szybciej, a poniesiony koszt w relacji do korzyści jest naprawdę minimalny.
Chcąc naprawdę zabrać się za skuteczne pozycjonowanie strony www trzeba jednak także postawić na regularnie dostarczany content. Najprostszym i najlepszym narzędziem będzie tutaj po prostu blog firmowy lub przynajmniej poradnik, ewentualnie FAQ. W takim dziale strony można publikować świeże, wartościowe dla użytkowników teksty, które z czasem przyciągną na stronę osoby zainteresowane branżą, ale niekoniecznie znające markę firmy. Wówczas ją poznają i to od razu w bardzo profesjonalnych okolicznościach.
Bardzo dobrym pomysłem na pozycjonowanie strony jest także publikowanie contentu w mediach zewnętrznych, np. na portalach tematycznych. Zwykle mają one świetne statystyki liczby odwiedzin, dlatego są wartościowym źródłem linków. Publikując tam choćby jeden tekst branżowy zyskujemy ogromną szansę na zwiększenie liczby użytkowników na stronie oraz zyskujemy przychylność Google. Warto inwestować wyłącznie w takie źródła odesłań!
Podsumowując: nie ma skuteczniejszej metody pozycjonowania strony www niż dbanie o dobrej jakości treść oraz jej dystrybucja. 100 linków z szemranych źródeł nie przyniesie nigdy takiego efektu, jak 10 świetnych artykułów na firmowym blogu czy 1 artykuł na poczytnym portalu tematycznym.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.