Chyba nikomu nie trzeba przedstawiać usługi Google Moja Firma. Została ona stworzona specjalnie z myślą o przedsiębiorcach chcących promować swoje usługi w najpopularniejszej wyszukiwarce na rynku. Od niedawna Google udostępnia firmom funkcję tworzenia nowoczesnej e-wizytówki, która na pierwszy rzut oka przypomina prostą stronę internetową. Czy zatem drobni przedsiębiorcy nie potrzebują już własnych witryn?
Wynika z tego prosty fakt: nie jest w stanie zapewnić firmie tak dużego wsparcia wizerunkowego, jak tradycyjna strona internetowa. Wizytówki są fajne, umożliwiają szybkie uzyskanie podstawowych informacji o przedsiębiorcy, ale na dłuższą metę na pewno nie zastąpią witryn firmowych.
Podstawowym problemem jest to, że narzędzie do tworzenia wizytówek ma bardzo ograniczoną funkcjonalność (nie należy również zapominać, że korzystając z usługi i uruchamiając wizytówkę Google Moja Firma jesteś w 100% uzależniony od zmian jakie narzuci Ci w przyszłości Google w wyglądzie wizytówki i jej funkcjonowaniu). Przedsiębiorca nie stworzy nic ponad to, co daje mu Google. Efekt? Z czasem w sieci pojawią się tysiące identycznych wizytówek. Gdzie jest tutaj miejsce na wyróżnienie się na tle konkurencji?
Kolejną, często pomijaną kwestią, jest znacznie niższy poziom zaufania do firm, które nie mają własnej strony internetowej. Owszem, nie brakuje klientów ograniczających się tylko do przeglądania ofert promowanych w Google Maps. Jednak jest ich znacznie mniej niż tych, którzy szukają wykonawców czy usługodawców bezpośrednio w wyszukiwarce.
Wizytówka Google Moja Firma w założeniu ma być dodatkowym narzędziem marketingowym. Samo Google nigdy nie twierdziło, że można nią zastąpić klasyczną stronę www. W naszej opinii jest to ciekawy wybór na początek, gdy przedsiębiorca nie dysponuje jeszcze budżetem pozwalającym mu zainwestować w profesjonalną stronę firmową. Docelowo jednak nie można na tym poprzestać.
Nie oszukujmy się: wizytówka nie jest substytutem strony dla firm, które poważnie myślą o rozwoju. Brak własnej witryny to dla klientów wyraźny sygnał, że przedsiębiorca jest mało wiarygodny, ma bardzo ograniczone możliwości w zakresie realizacji ambitnych zleceń, nie inwestuje w swój biznes.
Wizytówka Google Moja Firma jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, szczególnie działających wyłącznie lokalnie. W ich przypadku może się okazać, że liczba wejść na wizytówkę przekroczy ruch na klasycznej stronie internetowej. Nie oznacza to jednak, że witryna stanie się zbędna.
Ideałem byłoby połączenie obu tych narzędzi. Nie zapominajmy, że strona www pełni przede wszystkim funkcję wizerunkową i z punktu widzenia klienta jest bardziej wiarygodna niż wizytówka. Nie można zatem używać tutaj słowa „zamiast”. Zdecydowanie lepiej pasuje „też”.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.