Data wpisu: 10.09.2015

Masz stronę internetową? Pora na blog. Dlaczego każda firma powinna go posiadać?

Blogi już dawno przestały być miejscami, w których pasjonaci jakiejś dziedziny mogą dzielić się swoimi przemyśleniami, najczęściej zupełnie bezinteresownie. Dziś to znakomite oazy dla biznesu, nie tylko internetowego. Blog skutecznie dociera z przekazem reklamowym do osób, które na klasyczne reklamy są uczulone. To bardzo skuteczne narzędzie promocji.

Dlaczego warto założyć firmowy blog?

Strona internetowa firmy jest miejscem, do którego trafiają osoby już konkretnie zainteresowane naszą ofertą i świadome tego, że mają do czynienia z przekazem komercyjnym. W przypadku blogu wszystko wygląda zupełnie inaczej. Nadal wielu internautów, czyli potencjalnych klientów, nie ma świadomości, że tego typu strony w założeniu służą reklamie. W efekcie bardziej ufają zawartym na nich treściom i są bardziej podatne na podprogową zachętę do kupna.

Badania pokazują, że klasycznym reklamom ufa zaledwie 7% z nas. Jednocześnie ponad 80% zdaje się na opinie innych osób, najczęściej wyrażane w Internecie. Na tym właśnie bazuje dobry blog firmowy. Nie znajdziemy na nim sztywnych ofert i peanów na temat firmy. Będą na nim natomiast podejmowane tematy branżowe, które żywo interesują czytelników. Artykuły muszą być pisane przystępnym językiem i odpowiadać na realne potrzeby, a wręcz rozwiązywać problemy. W ten sposób budujemy zaufanie do naszej marki, nawet w sytuacji, gdy nie jest ona wymieniana wprost z nazwy.

Kolejną zaletą posiadania bloga firmowego jest wsparcie dla tzw. pozycjonowania. Blog z masą wartościowych treści jest dużo lepiej odbierany przez roboty wyszukiwarki i może naprawdę szybko osiągnąć wysoką pozycję w Google. Wynika to z faktu, że po prostu odwiedzi go więcej osób niż firmową stronę www. W ten sposób przedsiębiorca zyskuje dwa kluczowe miejsca, w których będą gromadzić się jego potencjalni klienci.

Jak to wygląda w praktyce?

Wyobraźmy sobie, że prowadzimy firmę sprzedającą części samochodowe. Mamy sklep online i oczywiście stronę www. Po co nam w takim razie blog? Do zwiększenia zasięgu. Osoby, którym zepsuł się samochód, nie będą od razu szukać konkretnej części, ale najpierw spróbują dowiedzieć się, co mogło ulec awarii, aby zawęzić krąg poszukiwań.

Jeśli mamy blog i dbamy o jego regularne aktualizowanie, istnieje duża szansa, że odpowiemy w którymś z artykułów na wątpliwości internautów. W efekcie będziemy również mieli okazję odesłania ich bezpośrednio do sklepu, gdzie kupią potrzebną część. Zadziała tu zasada wdzięczności – pomógł, więc kupię (o ile ma dobre ceny).

Ile kosztuje firmowy blog?

Nie ma tu żadnej reguły, gdyż firma może od razu zainwestować w bardzo rozbudowaną witrynę, która strukturalnie bardziej będzie przypominać portal tematyczny (wortal). Wówczas należy się liczyć z kosztami rzędu kilku tysięcy złotych.

Generalnie jednak prosty blog o wysokim stopniu użyteczności (to jest absolutnie najważniejsze) i podstawową szatą graficzną, powinien kosztować około 1000 złotych netto. W tej cenie otrzymujemy pełną opiekę agencji interaktywnej, zwykle także hosting na rok oraz system do zarządzania treścią CMS.

Posiadanie i prowadzenie bloga firmowego jest bez wątpienia jedną z najskuteczniejszych i najtańszych form promocji w Internecie. Jeśli nie mamy czasu na jego aktualizowanie, zatrudnijmy agencję copywriterską (taką usługę może nam zaproponować także wykonująca blog agencja interaktywna) – wówczas będziemy mieć gwarancję wysokiej jakości tekstów, które szybko pozwolą naszemu blogowi osiągnąć popularność w sieci.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry