Data wpisu: 11.05.2016

Sztampa kontra oryginalność. Jak kreatywnie stworzyć szatę graficzną strony www? 4 pomysły

Kreatywność to słowo-klucz w naszej branży, o którym musimy pamiętać, choćby się nam bardzo nie chciało. Od kreatywności zawsze zależy finalny efekt stworzonej strony www i zadowolenie klienta. Największą inwencją mogą się oczywiście wykazać graficy, a ich praca w ogólnym rozrachunku decyduje o odbiorze gotowej witryny. Dlatego grafiku – wysil się na oryginalność! Podpowiadamy, jak kreatywnie stworzyć szatę graficzną strony www i zachwycić klienta.

  1. Namów klienta na oryginalne zdjęcia – jasne, klienci chcą oszczędzać na wszystkim, ale czasami warto im wytłumaczyć, że oryginalność się opłaca. Wszyscy biorą fotografię ze stocków, więc jeśli zdecydujemy się na zdjęcia własne, wykonane w profesjonalnym studiu, to od razu zyskujemy przewagę nad konkurencją. Klienci Twojego klienta to zauważą, co podniesie w ich oczach atrakcyjność strony i w konsekwencji oferty.
  2. Nie sil się na slidery – slidery zawsze wyglądają fajnie, ale stały się już czymś tak oczywistym, że nikogo nie są w stanie zaskoczyć. Badania pokazują zresztą, że użytkownicy stron coraz rzadziej klikają w przewijające się na ekranie zdjęcia. Jeśli w dodatku slider nie jest klikalny, to fatalnie wpływa na UX strony. Zamiast wpasowanego na siłę slidera warto więc postawić na przejrzysty, nowoczesny układ witryny i rozbudować menu.
  3. Biznesmena można przedstawić na 100 sposobów – owszem, biznesmen kojarzy nam się z gościem w garniturze i teczką w ręku, ale nowe pokolenie klientów niekoniecznie musi tak na to patrzeć. Jeśli więc wygląd strony ma podkreślać biznesowy charakter firmy, to poszukaj innych form wyrazu. Przykład? Biznesową konotację może mieć równie dobrze zdjęcie człowieka surfującego po sieci w kawiarni, korzystającego ze smartfona czy tabletu, a niekoniecznie zapiętych pod szyję „korpoludków” wymieniających uściski dłoni. To oklepane, a nowoczesne projektowanie graficzne musi bazować na kreatywności i zaskakiwaniu odbiorcy.
  4. Infografiki zamiast zdjęć – graficzne przedstawienie jakiegoś zagadnienia zawsze lepiej zapada w pamięć i jest bardziej atrakcyjne dla odbiorcy. Jeśli np. tworzysz stronę dla składu opału, zrezygnuj z sztampowego zdjęcia węgla na rzecz fajnej infografiki, w której obrazowo wymienisz korzyści płynącego ze stosowania różnego opału w gospodarstwie domowym czy przemyśle. Sięgaj po symbole, ale także używaj ich kreatywnie i lepiej nie kupuj ich w ogólnodostępnych bazach, tylko zaprojektuj własne.

Oczywiście kreatywne podejście do projektowania grafiki strony www zawsze wymaga podwyższenia budżetu, na co wielu klientów z pewnością się nie zgodzi. Pytanie tylko, czy lepiej robić 10 szablonowych gotowców w miesiącu za 1000 złotych, czy 4 naprawdę indywidualne witryny za 5000. Zysk ten sam, natomiast portfolio znacznie efektowniejsze.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry