Jak stworzyć nienachalną i atrakcyjną dla użytkowników reklamę pop-up?

Data wpisu: 12.01.2018
Zdjęcie główne #1400 - Jak stworzyć nienachalną i atrakcyjną dla użytkowników reklamę pop-up?

Reklamy pop-up są najbardziej znienawidzonym przez internautów formatem reklamowym. Pojawiają się znikąd, często zasłaniają całą treść strony, trudno się je wyłącza. Nic dziwnego, że osoby korzystające z adblocków, jako główny powód tej decyzji, podają właśnie chęć bronienia się przed reklamami pop-up. Czy w takim razie reklamodawcy powinni w ogóle zrezygnować z tego formatu? Niekoniecznie. Istnieją sposoby na to, aby stworzyć reklamy pop-up, które nie są aż tak irytujące dla czytelników.

Nie atakuj od razu po wejściu na stronę!

Jeśli natychmiast po otwarciu strony użytkownik musi zmierzyć się z ogromnym oknem reklamowym, negatywnie wpływa to na jego odbiór witryny, a co za tym idzie także wydawcy. Jest to również praktyka ganiona przez Google. Dlatego mądrzej jest poczekać z wyświetleniem okna reklamowego np. do momentu, aż użytkownik przeczyta wpis na blogu, artykuł na portalu czy opis oferty.

Istnieje wówczas duża szansa, że zauroczony treścią czytelnik zechce skorzystać z rekomendacji wydawcy i np. zapoznać się z kolejną podstroną. Pamiętajmy, że okna pop-up nie zawsze niosą ze sobą przekaz stricte reklamowy – czasami są wykorzystywane do tego, by jeszcze bardziej zaangażować użytkownika.

Jasny przekaz

Skuteczna reklama pop-up powinna w prosty, bardzo czytelny sposób przekazywać to, czego użytkownik może się spodziewać po kliknięciu w okno. Nie ukrywaj intencji. Jasne, dobitne CTA, atrakcyjny tytuł, krótka treść wprowadzająca i oczywiście ciekawy motyw graficzny – to podstawa udanej reklamy pop-up, która nie jest irytująca, ale intrygująca.

Łatwe wyłączenie

Nie ukrywaj krzyżyka czy innej opcji zamknięcia okna pop-up! Jeśli to zrobisz, to efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Zirytowany użytkownik i tak nie zapozna się z treścią przekazu, bo będzie w nerwach szukać krzyżyka lub po prostu opuści stronę i nigdy więcej na nią nie wróci (ewentualnie po zainstalowaniu adblocka). Ukrywanie opcji zamknięcia reklamy jest też bardzo źle widziane przez Google i może spowodować obniżenie pozycji witryny w rankingu.

Rozsądny rozmiar

Nie inwestuj w reklamy, które zasłaniają całą stronę. Użytkownicy tego nie lubią, Google też nie. Rozsądny rozmiar zajmuje maksymalnie 1/3 ekranu. Dzięki temu użytkownik nie będzie mieć wrażenia, że strona np. się zawiesiła, nie przestraszy się gwałtownej zmiany wyglądu okna przeglądarki i kto wie – może nawet zapozna się z treścią przekazu.

Reklamy pop-up nadal są bardzo popularnym formatem, choć to będzie się zmieniać wraz z rozwojem adblocków. Jeśli korzystasz z tej opcji na swojej stronie, zastosuj się do naszych rad. Może nie przełoży się to na wzrost „klikalności” reklamy, a z pewnością poprawi wizerunek witryny i Ciebie, jako jej wydawcy.

Autor wpisu: Soluma