Poczta głosowa to już relikt przeszłości, choć wszyscy operatorzy telefonii komórkowej nadal oferują tę usługę. Wiele osób z niej korzysta, często z przyzwyczajenia lub po prostu nie wiedząc, że mogą z tego zrezygnować. W naszym artykule krótko podpowiadamy, kiedy warto wyłączyć pocztę głosową w telefonie.
Gdy bardzo rzadko załatwiasz coś przez telefon
Błyskawicznie przybywa osób, dla których telefon nie jest już urządzeniem służącym do dzwonienia, ale do korzystania z Internetu, ewentualnie z komunikatorów tekstowych. Jeśli należysz do tej grupy i naprawdę bardzo rzadko dzwonisz, to poczta głosowa najprawdopodobniej nie jest Ci do niczego potrzebna.
Gdy nie prowadzisz działalności i nie udostępniasz swojego numeru obcym ludziom
O ile przedsiębiorcy powinni zostawić swoim klientom możliwość skorzystania z poczty głosowej, o tyle osoby nieprowadzące działalności, które komunikują się telefonicznie tylko z wąskim kręgiem znajomych, w ogóle nie potrzebują tego rozwiązania. Nawet jeśli nie mogą odebrać, to wiedzą, że znajomy/ktoś z rodziny napisze SMS, zostawi wiadomość na WhatsAppie etc.
Gdy dręczą Cię konsultanci i sprzedawcy telefoniczni
Od dłuższego czasu męczą Cię telefony od sprzedawców fotowoltaiki, pomp ciepła, ubezpieczeń i kont bankowych? Poza blokowaniem tych numerów pomyśl też o wyłączeniu poczty głosowej, dzięki czemu dręczący konsultanci i sprzedawcy nie będą zostawiać Ci wiadomości, których i tak nie masz zamiaru odsłuchać.
Jak wyłączyć pocztę głosową w telefonie?
To już zależy od konkretnego operatora. U niektórych, jak np. w Orange, wystarczy wysłać SMS pod podany numer, u innych można to zrobić poprzez wpisanie komendy na klawiaturze czy dzwoniąc pod numer infolinii i korzystając z pomocy konsultanta. Informacje na ten temat na pewno znajdziesz na stronie Twojego operatora.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.