Internet mobilny to dla jednych wybór, a dla innych konieczność. W sytuacji, gdy nie ma możliwości przyłączenia budynku czy mieszkania do światłowodu, sensownym rozwiązaniem wydaje się być skorzystanie z oferty jednego z operatorów telefonii komórkowej. Internet mobilny potrafi działać naprawdę nieźle i w pełni zaspokajać potrzeby użytkowników domowych. Jego ogromną wadą jest natomiast to, że często zwalnia do takich prędkości, jakie uniemożliwiają komfortowe korzystanie z sieci. Jakie są tego najczęstsze przyczyny? Sprawdź to w naszym poradniku.
Przeciążenie nadajnika
Prędkość Internetu mobilnego jest wprost uzależniona od tego, jak mocno obciążony jest nadajnik danego operatora sieci, z którym łączy się nasz modem. To dlatego Internet mocno zwalnia w ciągu dnia, kiedy to wiele osób korzysta z telefonów komórkowych, jak i w weekendy, szczególnie w niedzielne popołudnie, gdy Twoi sąsiedzi masowo zaczynają np. oglądać seriale i filmy na platformach streamingowych.
Co zrobić w takiej sytuacji? Najlepszą opcją będzie zainwestowanie w antenę zewnętrzną i skierowanie jej na mniej obciążony nadajnik (tzw. BTS), wybierając przy tym najefektywniejsze pasmo – wówczas trzeba jeszcze wymusić, aby modem zawsze łączył się właśnie z tym pasmem.
Zła pogoda
Na prędkość i stabilność działania Internetu mobilnego duży wpływ mają warunki pogodowe. Jeśli widzisz, że leje deszcz, sypie śnieg, wieje bardzo silny wiatr, panuje mgła czy potworny upał, to wolne działanie sieci nie powinno Cię dziwić.
Przekroczenie limitu danych
Każda usługa Internetu mobilnego jest ograniczona pakietem danych, w ramach którego operator gwarantuje działanie sieci z pełną możliwą do uzyskania prędkością. Nawet tzw. oferty „bez limitu” w rzeczywistości są limitowane. Tutaj warto wprowadzić pojęcie lejka.
Lejek polega na tym, że w momencie wykorzystania całego dostępnego pakietu danych, Internet mobilny zwolni do prędkości np. 1 Mb/s. Wciąż będzie można z niego korzystać bez dodatkowych opłat, jednak będzie to znacznie mniej komfortowe. Operatorzy wprowadzają lejek, aby uchronić klientów bez wysokimi kosztami korzystania z danych komórkowych poza limitem.
Jeśli więc Twój Internet mobilny bardzo zwolnił, resetowanie routera nic nie pomogło, a warunki pogodowe są dobre, to sprawdź w aplikacji mobilnej operatora, czy przypadkiem Twój pakiet danych nie został już wyczerpany.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.