Linki sponsorowane w ramach programu AdWords są obecnie najpopularniejszym formatem reklamy w sieci wyszukiwania Google. Ma to swoje dobre i złe strony. Minusem bez wątpienia jest ogromna konkurencja. Kolejnym reklamodawcom coraz trudniej jest uzyskać wysoką pozycję reklamy czy wyróżnić ją na tle konkurencji. Dlatego już na etapie planowania kampanii warto zadbać o to, aby link był wyświetlany jaj najwyżej szczytu strony. Co ma na to wpływ?
Najważniejsze jest spełnienie tych 4 warunków, które według Google mają największy wpływ na ocenę reklamy, a tym samym jej pozycję w sieci wyszukiwania:
Najważniejszym powodem są pieniądze. Im wyższa jest pozycja reklamy, tym niższy jest koszt kliknięcia w nią. Dlaczego? Ponieważ dobrej jakości reklama zawsze będzie wyświetlana wysoko lub nawet na samym szczycie strony, bez względu na ustaloną stawkę. Dotyczy to szczególnie reklam z idealnie dobranymi słowami kluczowymi, które odpowiadają wyszukiwaniom grupy docelowej.
Wysoko pozycjonowana reklama oczywiście osiąga także znacznie większy zasięg, a więc potencjalnie kliknie w nią o wiele więcej osób. Częściowo na pewno będzie to pusty ruch, niezakończony podjęciem akcji, ale prawdopodobieństwo zdobycia klienta jest wyższe w przypadku 1000 kliknięć niż 10.
Dbanie o wysoką pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania pozytywnie wpływa też na samą stronę docelową, która musi prezentować odpowiednią jakość, a tym samym być atrakcyjna dla klientów. Dzięki temu znacznie rośnie szansa, że użytkownik po przejściu na witrynę z linku sponsorowanego rzeczywiście dokona zakupu lub nawiąże kontakt z firmą.
Jak widać doczekaliśmy momentu, gdy trzeba walczyć już nie tylko o pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania, ale też w rankingu reklam. To pokazuje, jak ogromna jest popularność marketingu w sieci.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.