Data wpisu: 08.11.2018

Typy klientów sklepów internetowych. Czy można zadowolić je wszystkie?

Odpowiedź na tytułowe pytanie brzmi: tak. Wymaga to jednak bardzo przemyślanego projektu sklepu oraz stosowania się do kilku podstawowych reguł. Rynek e-commerce rozwija się w szalonym tempie i wciąż jest na nim miejsce dla nowych sprzedawców. Problemem jest jednak wyróżnienie się na tle konkurencji oraz stworzenie sklepu internetowego i oferty w taki sposób, by zadowolić gusta jak najszerszej grupy kupujących. Poznaj najważniejsze typy klientów sklepów internetowych i dowiedz się, które rozwiązania mogą ich przekonać do dokonania zakupu właśnie u Ciebie.

Szukający inspiracji

Wiele osób zagląda do sklepów internetowych bez wyraźnej intencji zakupowej. Chcą po prostu sprawdzić, co tam słychać w świecie mody, elektroniki czy chociażby zabawek. Takie osoby są podatne na wpływy i mogą dokonywać spontanicznych zakupów, o ile oczywiście coś szczególnie przykuje ich uwagę.

Jak zdobyć takiego klienta?

Prowadź na stronie sklepu blog z poradami i ciekawymi artykułami dotyczącymi rynkowych nowości. To będzie świetne źródło inspiracji i sposób na przyciągniecie ruchu z wyszukiwarki. Stwórz też bardzo obszerne opisy produktów oraz kategorii głównych, które będą podobne do poradników zakupowych.

Modnisie

Są to osoby, które niekoniecznie kierują się własnymi potrzebami. Chcą po prostu podążać za trendami, a najbardziej liczy się dla nich opinia innych. Często dokonują zakupów w sposób nieprzemyślany, wyłącznie na podstawie pozytywnej recenzji czy tzw. hype’u na dany produkt.

Jak zdobyć takiego klienta?

Umieść na stronie sklepu tzw. social-proof, czyli chociażby fragmenty pozytywnych opinii użytkowników. Świetnym pomysłem będzie tez np. opublikowanie na blogu sklepu wywiadu z influencerem.

Łowcy okazji

Dla tych klientów liczy się wyłącznie to, aby wydać na zakup jak najmniej. Tym, co najbardziej ich przyciąga, jest hasło PROMOCJA. Szukają okazji na portalach internetowych lub bezpośrednio w sklepach.

Jak zdobyć takiego klienta?

Stwórz osobną zakładkę z promocjami oraz wyświetlaj najlepsze okazje z boku strony sklepu. Przy opisach produktów dodaj graficzne przedstawienie obniżki ceny, np. ściętą metkę ze starą ceną. Nie zapomnij o działaniach remarketingowych, czyli o przypominaniu klientom, że produkt, którym się interesowali, jest w promocji.

Chcę, ale się boję

Są to klienci, którzy bardzo ostrożnie podchodzą do zakupów w sieci, zostali kiedyś oszukani lub słyszeli o takim przypadku. Z natury są nieufni i trudno ich przekonać do tego, by dokonali zakupu.

Jak zdobyć takiego klienta?

Zadbaj o podanie informacji o sklepie, w tym danych firmy. Opublikuj zrozumiały regulamin. Poświęć osobną zakładkę na opisanie metod płatności, kosztu transportu oraz sposobów reklamacji. Udostępnij wiele opcji płatności, w tym za pobraniem. Koniecznie zainwestuj w zabezpieczenie sklepu certyfikatem SSL.

Jak widzisz można zadowolić gusta bardzo szerokiej grupy klientów w ramach jednego sklepu internetowego. Trzeba tylko zdać sobie sprawę, że kupujący są różni i miewają skrajnie inne potrzeby.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry