Odpowiedź na tytułowe pytanie brzmi: tak. Wymaga to jednak bardzo przemyślanego projektu sklepu oraz stosowania się do kilku podstawowych reguł. Rynek e-commerce rozwija się w szalonym tempie i wciąż jest na nim miejsce dla nowych sprzedawców. Problemem jest jednak wyróżnienie się na tle konkurencji oraz stworzenie sklepu internetowego i oferty w taki sposób, by zadowolić gusta jak najszerszej grupy kupujących. Poznaj najważniejsze typy klientów sklepów internetowych i dowiedz się, które rozwiązania mogą ich przekonać do dokonania zakupu właśnie u Ciebie.
Wiele osób zagląda do sklepów internetowych bez wyraźnej intencji zakupowej. Chcą po prostu sprawdzić, co tam słychać w świecie mody, elektroniki czy chociażby zabawek. Takie osoby są podatne na wpływy i mogą dokonywać spontanicznych zakupów, o ile oczywiście coś szczególnie przykuje ich uwagę.
Jak zdobyć takiego klienta?
Prowadź na stronie sklepu blog z poradami i ciekawymi artykułami dotyczącymi rynkowych nowości. To będzie świetne źródło inspiracji i sposób na przyciągniecie ruchu z wyszukiwarki. Stwórz też bardzo obszerne opisy produktów oraz kategorii głównych, które będą podobne do poradników zakupowych.
Są to osoby, które niekoniecznie kierują się własnymi potrzebami. Chcą po prostu podążać za trendami, a najbardziej liczy się dla nich opinia innych. Często dokonują zakupów w sposób nieprzemyślany, wyłącznie na podstawie pozytywnej recenzji czy tzw. hype’u na dany produkt.
Jak zdobyć takiego klienta?
Umieść na stronie sklepu tzw. social-proof, czyli chociażby fragmenty pozytywnych opinii użytkowników. Świetnym pomysłem będzie tez np. opublikowanie na blogu sklepu wywiadu z influencerem.
Dla tych klientów liczy się wyłącznie to, aby wydać na zakup jak najmniej. Tym, co najbardziej ich przyciąga, jest hasło PROMOCJA. Szukają okazji na portalach internetowych lub bezpośrednio w sklepach.
Jak zdobyć takiego klienta?
Stwórz osobną zakładkę z promocjami oraz wyświetlaj najlepsze okazje z boku strony sklepu. Przy opisach produktów dodaj graficzne przedstawienie obniżki ceny, np. ściętą metkę ze starą ceną. Nie zapomnij o działaniach remarketingowych, czyli o przypominaniu klientom, że produkt, którym się interesowali, jest w promocji.
Są to klienci, którzy bardzo ostrożnie podchodzą do zakupów w sieci, zostali kiedyś oszukani lub słyszeli o takim przypadku. Z natury są nieufni i trudno ich przekonać do tego, by dokonali zakupu.
Jak zdobyć takiego klienta?
Zadbaj o podanie informacji o sklepie, w tym danych firmy. Opublikuj zrozumiały regulamin. Poświęć osobną zakładkę na opisanie metod płatności, kosztu transportu oraz sposobów reklamacji. Udostępnij wiele opcji płatności, w tym za pobraniem. Koniecznie zainwestuj w zabezpieczenie sklepu certyfikatem SSL.
Jak widzisz można zadowolić gusta bardzo szerokiej grupy klientów w ramach jednego sklepu internetowego. Trzeba tylko zdać sobie sprawę, że kupujący są różni i miewają skrajnie inne potrzeby.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.