Zapotrzebowanie na profesjonalne strony internetowe dla firm jest ogromne. Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę, że jest to podstawowe narzędzie promocji marki w sieci, stąd na rynku pojawiło się zatrzęsienie ofert agencji i freelancerów proponujących tworzenie witryn w różnym standardzie. Świetna strona wcale nie musi być droga (sprawdź chociażby nasz cennik www), ale jeśli trafisz na wyjątkowo atrakcyjną cenę, to uważaj. W takiej sytuacji przyda się umiejętność czytania między wierszami. Czym niekoniecznie chwalą się wykonawcy? O tym przeczytasz w naszym poradniku.
W przypadku naprawdę taniej strony internetowej możesz zapomnieć, że wykonawca rzeczywiście stworzy dla Ciebie całkowicie unikalny projekt graficzny. Będzie to raczej szablon, ale dostosowany do charakteru marki i oczekiwań grupy docelowej. Nie ma w tym oczywiście niczego złego, pod warunkiem, że klient jest świadomy, iż wykonawca do stworzenia strony wykorzysta gotowe, zmodyfikowane rozwiązanie.
Rada
Zawsze poproś wykonawcę o przedstawienie przykładu strony, która została zrealizowana zgodnie z szablonem graficznym. Sprawdź, czy taki kierunek Ci odpowiada. Jeśli strona ma kosztować kilkaset złotych, to nie łudź się, że otrzymasz unikalny projekt.
Fakt, jest to wartościowy dodatek do oferty i sami proponujemy go klientom. Zachęcamy jednak do tego, by zainteresować się, co wykonawca rozumie pod słowem „hosting”. Czy w ramach ceny przedsiębiorca otrzyma rejestrację domeny .pl. a może tylko .com? Ta druga, z punktu widzenia firmy działającej na polskim rynku, jest mniej wartościowa.
Jaki standard ochrony oferuje hostingodawca? Jakie parametry ma sama usługa, co się stanie, gdy przedsiębiorca przekroczy przyznany mu limit danych na serwerze, jak często są wykonywane kopie baz danych, plików? Są to bardzo ważne kwestie, które de facto decydują o funkcjonalności usługi hostingu. Samo hasło „hosting w cenie” nie mówi praktycznie niczego.
Oferta, która obejmuje jednoczesne dostarczenie kompletu treści na stronę www, zawsze jest godna uwagi. Zdejmuje to bowiem z barków przedsiębiorcy obowiązek samodzielnego przygotowania tekstów, co prawie zawsze wychodzi słabo, ewentualnie zlecenia ich realizacji firmie zewnętrznej, co bywa znacznie droższe.
Jeśli przedstawiona Ci oferta obejmuje stworzenie tekstów na Twoją nową stronę internetową, to koniecznie musisz się dowiedzieć, jaki będzie ich standard. Szczególnie uważaj na sytuacje, w których agencja czy freelancer stwierdza, że na stronie pojawią się „teksty stworzone zgodnie z zasadami SEO”. Jeśli nie musisz za nie dopłacać lub koszt takiej usługi jest podejrzanie niski, to możesz mieć pewność, że treści będą bardzo słabe i praktycznie od razu trzeba będzie je wymienić.
Oczywiście to tylko kilka szczegółów, które bywają przyczyną późniejszych nieporozumień z wykonawcą strony. Zamawiając witrynę w bardzo atrakcyjnej cenie, musisz mieć świadomość, że – pisząc wprost – agencja na czymś tutaj oszczędza. Dlatego czytaj oferty między wierszami, a jeśli cokolwiek jest dla Ciebie niejasne, nie wstydź się o to dopytać.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.