Data wpisu: 18.02.2014

Direct Answers – sposób na pokonanie reklam AdWords!

Pozycjonowanie stron internetowych jest dziś bardzo trudnym zadaniem. Wszystko przez AdWords. Mimo wielu starań czasami nie ma fizycznej możliwości, aby link organiczny pojawił się nad wynikami z sieci reklamowej. Trudno się dziwić Google, że w ten sposób dba o kurę znoszącą złote jaja. Jest jednak sposób, by sobie z tym poradzić. To Direct Answers. O co w tym chodzi?

Czym jest Direct Answers?

Direct Answers to rozbudowany widok strony pojawiający się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnego zapytania. Użytkownik otrzymuje standardowe adresy stron oraz jeden blok, w którym znajduje się dłuższy tekst (do 350 znaków) i najczęściej obrazek. Jeśli ten fragment wiedzy jest dla niego wystarczający, nie musi już wchodzić na stronę – jednak z reguły i tak to zrobi. Ogromnym atutem takiego snippetu (rozszerzenia) jest to, że jest ono znacznie lepiej widoczne, wygrywając pod tym względem nawet z reklamami.

Direct Answers może się kojarzyć z popularnym Grafem Wiedzy, ale są to dwie zupełnie różne rzeczy. Graf pojawia się bowiem z boku ekranu, a snippet w wynikach wyszukiwania, bardzo często na samym szczycie czy na tzw. pozycji 0. Ponadto Direct Answers prezentuje informacje wyłącznie z jednej strony.

Co zrobić, aby strona była wyświetlana jako snippet?

Direct Answers nie jest usługą, którą można sobie po prostu kupić. To Google decyduje, która strona zostanie w ten sposób doceniona. Aby mieć na to szansę należy przede wszystkim zadbać o kilka szczegółów:

  • Tworzyć treści odpowiadające na pytania, czyli zaczynające się od „Co”, „Kto”, „Gdzie”, „Kiedy”, „Za ile” itd.
  • W znaczniku Title strony należy umieścić pytanie
  • Zmienić adres URL, aby odpowiadał na pytanie
  • Uzupełnić wpis fotografią w formie miniaturki
  • Udzielić zwięzłej odpowiedzi na pytanie
  • Dodać znacznik rel=Author
  • Dbać o dobrą widoczność strony w wyszukiwarce, czyli prowadzić działania SEO

Brzmi znajomo? Oczywiście – takie kryteria spełniają strony typu Wikipedia i to właśnie ona jest najczęściej cytowana w Direct Answers. Jednak szansę mają także inne witryny, w tym typowo komercyjne. Z punktu widzenia Google najważniejsze jest, aby strona miała dobrą reputację, była odpowiednio zoptymalizowana i cieszyła się dłuższym stażem indeksowania.

Ciekawostka

Google do Direct Answers wybiera najczęściej strony z pozycji 1-3 w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto powalczyć o bycie w Direct Answers?

Odpowiedź jest prosta: ponieważ to gwarantuje znaczny wzrost liczby odwiedzin na stronie. To, że witryna znalazła się w snippecie, bardzo dobrze o niej świadczy i jest dla użytkowników ważną informacją: tej stronie można zaufać. To z kolei przełoży się na wzrost liczby zamówień, jeśli strona jest platformą pośredniczącą w sprzedaży.

Direct Answers jest znakomitym sposobem na pokonanie stron reklamowanych w AdWords, nawet na bardzo konkurencyjne zapytania. Warto zauważyć, że Google stale notuje gigantyczny wręcz wzrost liczby zapytań zaczynających się od „Co”, „Gdzie”, „Jak” - w 2015 roku było ich o 50% więcej niż rok wcześniej! Odpowiedzi wyświetlane w Direct Answers stanowią już 5% wszystkich wyświetleń. Jest więc o co walczyć, bo potencjał tej usługi będzie coraz większy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry