Pozycjonowanie stron internetowych jest dziś bardzo trudnym zadaniem. Wszystko przez AdWords. Mimo wielu starań czasami nie ma fizycznej możliwości, aby link organiczny pojawił się nad wynikami z sieci reklamowej. Trudno się dziwić Google, że w ten sposób dba o kurę znoszącą złote jaja. Jest jednak sposób, by sobie z tym poradzić. To Direct Answers. O co w tym chodzi?
Czym jest Direct Answers?
Direct Answers to rozbudowany widok strony pojawiający się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnego zapytania. Użytkownik otrzymuje standardowe adresy stron oraz jeden blok, w którym znajduje się dłuższy tekst (do 350 znaków) i najczęściej obrazek. Jeśli ten fragment wiedzy jest dla niego wystarczający, nie musi już wchodzić na stronę – jednak z reguły i tak to zrobi. Ogromnym atutem takiego snippetu (rozszerzenia) jest to, że jest ono znacznie lepiej widoczne, wygrywając pod tym względem nawet z reklamami.
Direct Answers może się kojarzyć z popularnym Grafem Wiedzy, ale są to dwie zupełnie różne rzeczy. Graf pojawia się bowiem z boku ekranu, a snippet w wynikach wyszukiwania, bardzo często na samym szczycie czy na tzw. pozycji 0. Ponadto Direct Answers prezentuje informacje wyłącznie z jednej strony.
Co zrobić, aby strona była wyświetlana jako snippet?
Direct Answers nie jest usługą, którą można sobie po prostu kupić. To Google decyduje, która strona zostanie w ten sposób doceniona. Aby mieć na to szansę należy przede wszystkim zadbać o kilka szczegółów:
Brzmi znajomo? Oczywiście – takie kryteria spełniają strony typu Wikipedia i to właśnie ona jest najczęściej cytowana w Direct Answers. Jednak szansę mają także inne witryny, w tym typowo komercyjne. Z punktu widzenia Google najważniejsze jest, aby strona miała dobrą reputację, była odpowiednio zoptymalizowana i cieszyła się dłuższym stażem indeksowania.
Ciekawostka
Google do Direct Answers wybiera najczęściej strony z pozycji 1-3 w organicznych wynikach wyszukiwania.
Dlaczego warto powalczyć o bycie w Direct Answers?
Odpowiedź jest prosta: ponieważ to gwarantuje znaczny wzrost liczby odwiedzin na stronie. To, że witryna znalazła się w snippecie, bardzo dobrze o niej świadczy i jest dla użytkowników ważną informacją: tej stronie można zaufać. To z kolei przełoży się na wzrost liczby zamówień, jeśli strona jest platformą pośredniczącą w sprzedaży.
Direct Answers jest znakomitym sposobem na pokonanie stron reklamowanych w AdWords, nawet na bardzo konkurencyjne zapytania. Warto zauważyć, że Google stale notuje gigantyczny wręcz wzrost liczby zapytań zaczynających się od „Co”, „Gdzie”, „Jak” - w 2015 roku było ich o 50% więcej niż rok wcześniej! Odpowiedzi wyświetlane w Direct Answers stanowią już 5% wszystkich wyświetleń. Jest więc o co walczyć, bo potencjał tej usługi będzie coraz większy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.