Data wpisu: 15.12.2017

Dlaczego Twój newsletter nie działa? Najbardziej prawdopodobne przyczyny

Newsletter to wciąż bardzo popularna forma stałej komunikacji z klientami. Wykorzystują ją przede wszystkim sklepy internetowe, które za pomocą regularnie rozsyłanych wiadomości e-mail mogą informować klientów o nowościach czy promocjach. Newsletter nie jest jednak samograjem i źle prowadzona komunikacja e-mail marketingowa może przynieść Twojej firmie więcej szkód niż korzyści. Dowiedz się, jakie błędy decydują o tym, że newsletter nie działa.

Słaba treść

Newsletter musi być ciekawy. Ten truizm jest zaskakująco często lekceważony przez wydawców, co skutkuje właśnie tym, że odbiorcy masowo wypisują się z list mailingowych lub lekceważą wiadomości i usuwają je z poczty jeszcze przed otwarciem. Ciekawość buduje się już na etapie tytułu maila. To kluczowy element całej wiadomości!

Newsletter musi zawierać informacje przydatne dla odbiorców, musi sprawić, że ci przerwą swoją pracę czy inne czynności, aby zapoznać się z treścią maila. Lepiej jest więc organizować wysyłkę rzadziej, za to zadbać o jej atrakcyjność i informować klientów o tym, co naprawdę może mieć dla nich znaczenie.

Złe pory wysyłki

Zanim zaczniesz rozsyłać newsletter musisz dokładnie poznać swoją grupę docelową. Kiedy klienci są aktywni w Internecie? Z jakich urządzeń korzystają? To ważne zagadnienia, ponieważ jeśli np. sprzedajesz artykuły dziecięce i chcesz trafić do młodych matek, wysyłanie newslettera w środku dnia jest kompletnie bez sensu.

Rada

Korzystaj z narzędzi analitycznych, aby sprawdzić, w jakich porach Twoi klienci najchętniej dokonują zakupów.

Spamujesz

Bardzo częstym błędem popełnianym przez wydawców newsletterów jest upodabnianie wiadomości do zwykłego spamu. Nie krzycz, nie baw się w akwizytora, nie narzucaj zachowań swoim klientom. Ciekawość można budzić na różne sposoby, niekoniecznie „zdradzając jeden niezwykły sposób na zarobienie miliona złotych.”

Ważne jest też, aby wiadomość była łatwo rozpoznawalna – chodzi o to, by umożliwić klientowi zorientowanie się, kto jest jej nadawcą. Umieść w polu nadawczym nazwę sklepu, najlepiej wraz z imieniem i nazwiskiem „autora” wiadomości.

Brak personalizacji

Newsletter można bardzo łatwo spersonalizować – wystarczy dysponować danymi odbiorców. O wiele przyjemniej otwiera się wiadomość, która na pierwszy rzut oka wygląda tak, jakby została zaadresowana specjalnie do odbiorcy, np.” Aniu, sprawdź, jakie promocje dla Ciebie przygotowaliśmy!”

Nieefektywny newsletter jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto i prowadzenie takiej komunikacji nie ma najmniejszego sensu. Wyeliminuj wymienione błędy i przekonaj się, że reakcja klientów będzie więcej niż pozytywna.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry