Dlaczego warto skorzystać z audytu strategii reklamowej?

Data wpisu: 06.07.2018
Zdjęcie główne #1500 - Dlaczego warto skorzystać z audytu strategii reklamowej?

Jeśli masz firmę, to z pewnością starasz się wypromować ją w sieci. Od zasięgu w Internecie zależy dziś sukces biznesowy niemal każdego przedsiębiorstwa. Mnóstwo firm podejmuje jednak nieprzemyślane działania, których efekty są mizerne. Jeśli masz wrażenie, że w swojej strategii reklamowej doszedłeś już do ściany i nie masz pomysłu, co robić dalej, powinieneś skorzystać z usługi audytu. Na czym ona polega? Dlaczego warto? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Czym jest audyt strategii reklamowej?

Audyt przeprowadza ekspert z zakresu działań reklamowych. Zwykle jest to niezależny konsultant, ale taką analizę można także zlecić profesjonalnej agencji, która docelowo ma przejąć obsługę reklamową firmy. Ważne, by audytem zajął się ktoś, kto ma duże doświadczenie w branży i realizował kampanie dla wielu marek.

Pierwszym etapem audytu jest przyjrzenie się dotychczasowej strategii reklamowej firmy. W zdecydowanej większości przypadków już wtedy okazuje się, że… żadnej strategii nie ma. Polskie przedsiębiorstwa, szczególnie małe i średnie, zbyt często podejmują zupełnie przypadkowe działania, sięgają po różne, w tym wykluczające się narzędzia, nagminnie zmieniają front, są niecierpliwe.

Po ustaleniu, jakie błędy w swojej strategii reklamowej popełniła audytowana firma, ekspert zaproponuje przeniesienie budżetu na te działania, które są najlepiej dopasowane do potrzeb oraz możliwości finansowych klienta. Może się to niestety wiązać z koniecznością poniesienia dodatkowych inwestycji, gdy np. okaże się, że firma kompletnie zaniedbała proces budowania silnej marki, ma przestarzałą i nieatrakcyjną identyfikację wizualną, zaprasza klientów na tragiczną stronę etc.

Audyt kończy się stworzeniem raportu z wnioskami, którego elementem powinno być także nakreślenie nowej strategii oraz oczekiwanych efektów jej wprowadzenia. Wówczas klient może podjąć decyzję o rozpoczęciu działań reklamowych zgodnie z sugestiami eksperta.

Dlaczego warto zainwestować w taki audyt?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista: ponieważ profesjonalny audyt strategii reklamowej uchroni Cię przed wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Wyobraź sobie, że przeznaczasz np. 10 tysięcy złotych miesięcznie na reklamę firmy, ale efektów nie ma. Sprzedaż stoi w miejscu, klienci w ogóle nie kojarzą Twojej marki. Jak długo będziesz akceptować tę sytuację?

Dzięki audytowi możesz znacznie ograniczyć wydatki reklamowe, jednocześnie zwiększając efektywność działań promocyjnych. Nie sztuką jest wydawać mnóstwo pieniędzy. Najlepsza reklama to taka, która nie kosztuje dużo, ale rzeczywiście przynosi konkretne rezultaty i to długofalowe.

Audyt jest również elementem analizy samego biznesu. Ekspert podpowie Ci, jakie błędy popełniasz w komunikacji z klientami. Być może Twoja firma wcale nie potrzebuje zaawansowanej kampanii? Może wystarczy tylko uporządkować kwestie wizerunkowe i zainwestować w rozpoznawalność marki, aby natychmiast zwiększyć jej zasięg?

Audyt to jedyny sposób na to, by przestać marnować środki na coś, co i tak nie przyniesie efektów, a także wyciągnąć bezcenne wnioski na przyszłość.

Autor wpisu: Soluma