Data wpisu: 18.02.2014

Google Zakupy – jak to działa? Czy warto reklamować się w ten sposób?

Pewnie zdajesz sobie sprawę, że wyszukiwarka Google jest obecnie największą na świecie siecią reklamową. To już nie tylko niezmierzona baza wiedzy, ale też coś na kształt ogromnego pasażu handlowego. Wyszukiwarka podpowiada użytkownikom, co i za ile mogą kupić, aby spełnić swoją potrzebę. Znacznie skraca też czas poszukiwania konkretnego produktu. Szczególnie wygodna dla klientów i korzystna dla reklamodawców jest usługa Google Zakupy. Przeczytaj, na czym to polega i dowiedz się, dlaczego warto w to zainwestować.

Czym jest Google Zakupy?

Google Shopping, czyli po polsku Google Zakupy, to usługa, która zadebiutowała w 2013 roku. Gigant na rynku wyszukiwarek rozszerzył dzięki niej swoją ofertę adresowaną do reklamodawców, przede wszystkim sklepów internetowych.

Obecnie po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce, np. bateria umywalkowa, w wynikach pojawiają się 3 sekcje:

  • Linki organiczne, czyli pochodzące z naturalnej sieci wyszukiwania
  • Linki sponsorowane, czyli pochodzące z reklam tekstowych AdWords
  • Linki obrazkowe, czyli przedstawiające wybrane produkty w ramach sieci Google Zakupy

Do programu może przystąpić każda firma, która prowadzi sklep internetowy i korzysta z usługi Google AdWords. To z jej poziomu zarządza się i opłaca kampanię linków obrazkowych. Wystarczy wówczas, że e-sklep wygeneruje pliki XML z konkretnymi produktami i przekaże je do Merchant Center, aby zacząć wyświetlać reklamy w ramach Google Zakupy.

Ważne

Sklep musi spełnić szereg warunków stawianych przez Google, m.in. posiadać certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Czy warto? Poznaj 5 argumentów na TAK

Google Zakupy jest obecnie jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym, pomysłów na reklamowanie sklepu internetowego. Z wyszukiwarki codziennie korzysta ponad 20 milionów Polaków (generuje ona 98% całego ruchu z polskich adresów IP), co oznacza, że ogromna grupa klientów swoje zakupy zaczyna właśnie w Google. Część z nich nie wpisuje adresów konkretnych sklepów, ale liczy na sugestie ze strony wyszukiwarki.

Oto 5 argumentów, które powinny Cię przekonać, że warto reklamować e-sklep w ramach usługi Google Zakupy:

  1. Atrakcyjny format reklamy – postaw się w sytuacji klienta, który szukając np. bielizny dla żony ma do wyboru reklamę tekstową i reklamę w formie zdjęcia eleganckiego kompletu. Jak myślisz, w którą z nich kliknie? Odpowiedź jest oczywista i nie dotyczy tylko bielizny, ale każdego innego produktu. Po prostu – większość z nas jest wzrokowcami, dlatego naszą uwagę bardziej przykuje zdjęcie.
  2. Wciąż mała konkurencja – na rynku reklam tekstowych robi się bardzo ciasno, co powoduje, że typowe linki sponsorowane przestają się wyróżniać. Co innego obrazki. Wciąż niewiele e-sklepów korzysta z tej funkcji, ale to się wkrótce zmieni. Jeśli teraz zainwestujesz w Google Zakupy, to na starcie zyskasz dużą przewagę nad konkurencją.
  3. Wysoka skuteczność – według naszych analiz reklama w Google Zakupy osiąga znacznie lepszą konwersję niż reklama tekstowa. Mówimy tutaj o skuteczności na poziomie kampanii remarketingowych. Osiągasz więc wyraźnie lepszy współczynnik ROI (zwrotu z inwestycji).
  4. Niski koszt reklamy – biorąc pod uwagę skuteczność reklama w Google Zakupy jest obecnie jedną z najtańszych form promocji w wyszukiwarce. Szacunkowy koszt kliknięcia jest około trzykrotnie niższy niż w przypadku standardowej reklamy tekstowej AdWords. Pamiętaj również, że jest to reklama typu PPC, czyli płacisz nie za jej wyświetlanie, a jedynie za każde kliknięcie.
  5. Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania – reklamy obrazkowe prezentowane są na szczycie strony, dlatego użytkownicy zawsze zwrócą na nie uwagę. Atrakcyjne zdjęcie wraz z podaną ceną produktu bardziej skłania do kliknięcia niż nawet najlepszy tekst reklamowy, nie mówiąc już o nagłówku linku z wyszukiwania organicznego.

Google Zakupy to znakomite narzędzie dla e-sklepów, które chcą poprawić swoją widoczność i nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także rozpoznawalność marki. Prawidłowo prowadzona kampania w krótkim czasie przynosi świetne wyniki, w dodatku za naprawdę umiarkowaną cenę.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry