Data wpisu: 24.04.2020

Jak marki wykorzystują pandemię dla celów wizerunkowych?

Można to nazywać cynizmem, ale my wolimy określenie: sprawny marketing. Nie ma takiego kryzysu, którego nie dałoby się wykorzystać dla własnych celów. Doskonale zdają sobie z tego sprawę marki, które – choć boleśnie odczuwają skutki recesji – nadal pozostają aktywne na polu działalności marketingowej. Wiele firm w czasie pandemii próbuje wzmacniać swój wizerunek, sięgając po niekiedy ciekawe, a na pewno mocno angażujące triki. Te najmocniej się wybijające wymieniamy w naszym artykule.

Podziękowania

Marki dosłownie prześcigają się dziś w słaniu podziękowań, głównie w kierunku lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, laborantów, ale też służb mundurowych czy innych profesji, które w tym trudnym czasie niosą szeroko rozumianą pomoc. Jest to bardzo skuteczny trik, którego celem jest wywołanie pozytywnych emocji u odbiorców marki, ale oczywiście w kontekście konkretnego brandu. Marki chcą być kojarzone z czymś ważnym, wartościowym, a pandemia stworzyła do tego wręcz idealne warunki.

Komunikacja przy wykorzystaniu hasztagu #zostańwdomu

Ten hasztag znają dziś wszyscy, nawet te osoby, które trudno byłoby podejrzewać o przesadne zainteresowanie światem Internetu. #zostańwdomu jest bardzo nośnym, prostym hasłem, które pojawia się na każdym kroku. Marki niejako je zaanektowały, wykorzystując je w swoich kampaniach, a przede wszystkim w mediach społecznościowych. W ten sposób podkreślają, że są odpowiedzialne i troszczą się o dobro ogółu (co oczywiście wcale nie musi być prawdą).

Wsparcie dla różnych grup społecznych i zawodowych

Marki teraz wyjątkowo chętnie angażują się w akcje pomocowe, w tym te na poziome lokalnym. Furorę w mediach społecznościowych robią posty od firm, które angażują społeczność internautów w np. ratowanie małych, rodzinnych biznesów. Marki działają też w większej skali, chociażby oferując darmowe posiłki dla medyków czy rabaty na swoje usługi i produkty dla konkretnych grup (vide Orlen i jego niesławna obniżka cen paliw dla Wojsk Obrony Terytorialnej).

Rzetelne informowanie

Nie brakuje marek, które obrały strategię walki z fake newsami, co również jest bardzo dobrym pomysłem – przede wszystkim na zdobycie zaufania konsumentów. Wiele firm angażuje się w powielanie sprawdzonych, merytorycznych informacji zdrowotnych, a przy tym obalanie zwykłych fantazji i kłamstw.

Atrakcyjne rozwiązania dla konsumentów

Marki nie mogą oczywiście całkiem porzucić wspierania sprzedaży. Robią to jednak na bardzo ciekawe sposoby, przede wszystkim oferując konsumentom specjalne rabaty, darmowy upgrade do usług premium czy bezpłatną przesyłkę do paczkomatu. Dobrym przykładem będą tutaj działania operatorów sieci komórkowych, którzy regularnie rozdają swoim klientom bezpłatne pakiety danych internetowych.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry