FAQ to znakomity sposób na to, aby przyciągnąć uwagę użytkowników strony internetowej i odpowiedzieć na ich pytania. Ten trik najczęściej wykorzystują sklepy internetowe, które publikują zbiór najbardziej przydatnych informacji dotyczących np. kosztów wysyłki czy zwrotów towaru. Jednak dział FAQ powinna mieć na swojej stronie każda firma, bo jest to znaczne ułatwienie dla użytkowników. Pytanie: jak stworzyć naprawdę atrakcyjny dział FAQ? Podpowiadamy.
Zamiast zadawać pytanie w stylu profesora Miodka, użyj prostego języka. Nie pisz: „Czy zamówienie produktu wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty?” tylko prościej: „Czy muszę zapłacić za zamówiony produkt?” W ten sposób ułatwisz użytkownikom życie i ograniczysz ryzyko, że Twoje porady będą dla nich niezrozumiałe.
Oczywiście niektóre pytania wymagają bardziej rozbudowanych odpowiedzi, ale w takiej sytuacji zachęcamy Cię jednak do opublikowania ich np. na blogu. W FAQ umieść natomiast link prowadzący do wpisu na ten temat.
Większość osób odwiedzających dział FAQ oczekuje, że znajdzie tam zwięzłą i konkretną odpowiedź na swoje pytanie. „Ile kosztuje wysyłka?” → „ Koszt wysyłki paczki o wadze do 2 kilogramów (np. prostownica do włosów) wynosi 15 złotych” - to jest to, co ma znaleźć się w FAQ i takiego schematu staraj się trzymać.
Jak możesz to zrobić? Wystarczy na końcu każdej odpowiedzi umieścić prostą ankietę z pytaniem: „Czy ta odpowiedź była dla Ciebie przydatna?” Jeśli większość osób zagłosuje na NIE, to będziesz mieć żywy dowód na to, że warto przebudować cały dział lub nieco inaczej formułować odpowiedzi.
Jeśli pytanie w dziale FAQ dotyczy tematu, który poruszyłeś już na blogu firmowym, to nie sensu się powtarzać. Jest to słabe wizerunkowo, a ponadto może zaszkodzić stronie w Google. W takiej sytuacji po prostu umieść link do wpisu i po problemie. Dzięki temu poprawisz też nawigację na stronie i wydłużysz czas obecności użytkowników.
Rozbudowany dział FAQ to wielki skarb, dzięki któremu zyskasz większe zaufanie klientów, a także przychylność robotów wyszukiwarki. Jednak pamiętaj, aby nie dopuścić do powstania chaosu. Jeśli pytań i odpowiedzi jest bardzo dużo, warto zastosować wyszukiwarkę lub przynajmniej pogrupowanie tematyczne, np. jedne pytania trafią do działu „Koszty”, drugie do „Pomoc techniczna” itd.
Bardzo ważne jest też to, aby dział FAQ był dobrze widoczny na stronie i łatwy do znalezienie – umieść go w MENU strony lub w jej stopce.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.