Firmowa strona internetowa może służyć trzem podstawowym celom: wizerunkowemu, sprzedażowemu oraz informacyjnemu. Z punktu widzenia klienta szczególnie ważny jest ten ostatni. Użytkownicy wchodzą na witryny różnych firm w poszukiwaniu istotnych dla siebie informacji. Zanim podejmą decyzję o nawiązaniu kontaktu z przedsiębiorcą, chcą się dowiedzieć, czy mogą mu zaufać. Sposobem na przekonanie ich do siebie jest zaprezentowanie się w roli branżowego eksperta. Temu właśnie służy dział FAQ na stronie. Zachęcamy Cię do jego stworzenia.
Dział FAQ w założeniu tworzy się po to, aby umieścić w nim odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Każdy przedsiębiorca z łatwością potrafi wskazać takie zagadnienia. Klienci zwykle pytają o cennik, czas realizacji, sposób i koszty dostawy, gwarancję, korzyści płynące ze skorzystania z oferty itd. Są to pytania uniwersalne, na które możesz odpowiedzieć w jednym miejscu.
Skoro wszyscy klienci pytają o to samo, z czasem taka komunikacja może być wyjątkowo męcząca i przede wszystkim czasochłonna. Jeśli non stop rozwiewasz te same wątpliwości, to po prostu marnujesz na to energię, którą lepiej jest poświęcić na rozwijanie biznesu. Tworząc dział FAQ zyskujesz skuteczną tarczę chroniącą Cię przed irytacją. Możesz odsyłać klientów bezpośrednio do tego zasobu czy wręcz zachęcać ich, by wizytę na stronie rozpoczęli właśnie od działu FAQ.
Podstawą w tworzeniu działu FAQ jest udzielanie jak najobszerniejszych odpowiedzi na najczęstsze pytania. Nie będzie to miało żadnego sensu, jeśli np. będziesz odpowiadać tylko „Tak” lub „Nie”, ewentualnie „Prosimy skontaktować się z naszym działem handlowym”.
Wykorzystaj dział FAQ do pokazania się z jak najlepszej strony, zaprezentowania obszernej wiedzy oraz doświadczenia. Odpowiadaj tak, by wyczerpać temat, używając przy tym zrozumiałego języka. Dzięki temu użytkownicy przekonają się, że mają do czynienia z profesjonalną firmą, która naprawdę wie, co robi.
Rozbudowany dział FAQ jest potężnym narzędziem SEO i znacząco wpłynie na skuteczne pozycjonowanie witryny. Możesz go wykorzystać do przemycenia najważniejszych słów kluczowych i użycia ich w sposób niewymuszony, maksymalnie naturalny.
Pamiętaj, że obecnie internauci zadają wyszukiwarce konkretne pytania – możesz ich użyć w dziale FAQ i od razu udzielić na nie odpowiedzi. Dzięki temu algorytm oceni Twoją stronę jako przydatną i będzie częściej odsyłać na nią użytkowników z wyszukiwarki.
Dział FAQ to naprawdę prosty i skuteczny sposób na to, by urozmaicić treść na stronie i zwiększyć jej atrakcyjność oraz użyteczność w oczach klientów. Możesz zacząć od kilku pytań i odpowiedzi, stopniowo zwiększając ich liczbę i tym samym regularnie rozbudowując zawartość merytoryczną witryny.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.