Nieoczywiste korzyści z posiadania rozbudowanego działu FAQ na stronie internetowej

Data wpisu: 25.06.2019

Dział FAQ nie jest najbardziej naturalnym elementem strony internetowej. Mnóstwo firm w ogóle nie bierze pod uwagę jego stworzenia, skupiając się na najbardziej powszechnych zakładkach, jak „O nas”, „Kontakt” czy „Oferta”. Tymczasem niepozorny i niedoceniany dział z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania może być dla strony prawdziwym dopalaczem, a dla marki świetnym narzędziem wizerunkowym. Wymieniamy nieoczywiste korzyści wynikające z posiadania rozbudowanego działu FAQ na witrynie firmowej.

Super narzędzie SEO

Nie ma możliwości dobrego wypozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce bez wartościowej treści. To stanowi nie lada wyzwanie dla właścicieli witryn, zwłaszcza utrzymanych w minimalistycznym stylu, gdzie po prostu brakuje miejsca na rozbudowane, merytoryczne teksty. Taką przestrzeń tworzy dział FAQ. Można tam zamieścić właściwie dowolną liczbę poradników dla klientów, również obszernych, które będą dobrze odbierane przez roboty Google i tym samym wesprą działania SEO.

Mniej „głupich” pytań

Dział FAQ może stanowić pierwszą linię obrony przed klientami, którzy zasypują handlowców firmy wciąż tymi samymi pytaniami. Oczywiście nie daje to gwarancji, że już nigdy handlowiec nie odbierze telefonu z pytaniem: „A czy można zapłacić przelewem?”, choć informacja na ten temat jest wyraźnie zaznaczona na stronie. Dział FAQ stopniowo zmniejsza liczbę takich irytujących pytań, tym samym usprawniając pracę handlowców czy osób odpowiedzialnych za obsługę klienta.

Lepszy niż zaniedbany blog

Stworzenie działu FAQ jest naszą standardową propozycją dla przedsiębiorców, którzy z góry wiedzą, że nie będą w stanie regularnie inwestować w blog firmowy. Zaniedbany blog, na którym nic od dawna się nie dzieje, szkodzi wizerunkowi marki. Lepiej więc z niego zrezygnować, budując jednocześnie dział FAQ. Dodawanie do niego kolejnych poradników, nawet w sposób nieregularny, będzie działać na korzyść marki i wspierać pozycjonowanie strony nie gorzej niż blog.

Lekka podstrona, na której można stale aktualizować treści

Ogromną zaletą działu FAQ jest to, że mamy tutaj do czynienia z przestrzenią umożliwiającą stałe uzupełnianie treści na stronie. W odróżnieniu od bloga czy działu aktualności nie ma natomiast potrzeby dodawania elementów graficznych. Dzięki temu stopniowo rozbudowywana witryna nie będzie zbyt „ciężka”, co pozytywnie wpłynie na czas jej ładowania – a to ważne kryterium rankingowe Google.

Uzupełnienie informacji bez tworzenia długich i nudnych tekstów

Przedsiębiorcy inwestujący w strony wizerunkowe bardzo często stają przed dylematem: jak z jednej strony zadowolić roboty Google (wymagające obszernych tekstów), a z drugiej nie wystraszyć potencjalnych klientów natłokiem informacji? Dział FAQ to idealne rozwiązanie. Pozwala on dopowiedzieć wiele kwestii, które zostały tylko zaakcentowane w opisach oferty, zachowując tym samym merytoryczną i marketingową wartość witryny.

Dział FAQ można stworzyć na dowolnej stronie, bez względu na branżę i obszerność oferty danej firmy. To niewielka inwestycja, zwłaszcza w relacji do korzyści, jakie ze sobą niesie.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski