Sklep internetowy to dobry pomysł na biznes, ale na pewno nie można go zaliczyć do grona tzw. „pewniaków”. W e-handlu panuje ogromna konkurencja, dlatego coraz trudniej jest przykuć uwagę klientów i przekonać ich, że powinni dokonać zakupu w tym, a nie w innym sklepie. Obecnie sprzedawcy wyczerpali już możliwość walki cenowej i w celu ochrony marży muszą stosować inne metody konsumenckiej perswazji. Nigdy wcześniej tak dużego znaczenia nie miała atrakcyjna prezentacja produktów. Jak osiągnąć ten efekt? Dowiesz się z naszego poradnika.
Co to znaczy: „dobry”? Taki, który potrafi zastąpić klientowi własnoręczne zapoznanie się z produktem i przekonać go, że dana rzecz naprawdę jest mu niezbędna. Opis nie może zostać skopiowany ze strony producenta. Musi być unikalny, rzeczowy, ale jednocześnie intrygujący. Powinien kłaść nacisk na korzyści, jakie klient osiągnie po dokonaniu zakupu. Tutaj kłania się przeprowadzenie analizy grupy docelowej i jej potrzeb.
Rada
Opisy produktów powinny być coraz obszerniejsze. Obecnie standardem staje się długość minimum 2000 znaków ze spacjami.
Klient po przeczytaniu opisu, a przynajmniej jego części, nie może mieć żadnych wątpliwości. Trafił na to, czego szukał, dlatego lada moment wrzuci produkt do koszyka.
Bez nich nie ma mowy o przykuciu uwagi klienta, a tym samym o sprzedaży. Zdjęcia są równie ważne jak opis, a w przypadku niektórych produktów nawet ważniejsze (mowa chociażby o odzieży). Warto zainwestować w zdjęcia autorskie, niekoniecznie te dostarczone przez producenta. Atrakcyjna sesja zdjęciowa z pewnością poprawi prezentację produktu i wyróżni ofertę sklepu na tle konkurencji.
Rada
Staraj się dodawać zdjęcia produktów w użyciu. Jest to znacznie bardziej czytelne dla klientów, którzy widzą, jak dany produkt prezentuje się podczas noszenia, pracy czy zabawy.
Bardzo dobrym pomysłem na uatrakcyjnienie oferty jest dodanie zdjęcia 360°, które klient może samodzielnie obracać. Dzięki temu dokładnie zapozna się z produktem i będzie przekonany, że warto go kupić.
Dodanie filmu pokazującego produkt „na żywo” jest rewelacyjnym sposobem na to, by utwierdzić klienta w wyborze. Film może mieć charakter prezentacyjny, instruktażowy czy poradnikowy – wszystko zależy od rodzaju produktu. Taka treść mocno angażuje klientów, a tym samym zachęca ich do pozostania na stronie sklepu. Film może ostatecznie przekonać do dokonania zakupu.
Tak zwane „social proof” to jedne z najskuteczniejszych narzędzi sprzedażowych w branży e-commerce. Rzadko kto dokonuje dziś zakupu spontanicznie, bez wcześniejszej konsultacji ze znajomymi, rodziną czy obcymi użytkownikami Internetu. Warto zadbać o to, by klient zetknął się z opiniami tuż pod ofertą. Nie muszą to być same peany na cześć jakości – przyda się kilka komentarzy neutralnych, bo to uwiarygodni opinie w oczach klienta.
Zawsze dobrze jest zastosować stary trik z przekreśloną starą ceną i wyróżnieniem nowej. Jest to skuteczna forma perswazji. Jeszcze lepiej będzie poinformować klienta, ile pieniędzy zaoszczędzi decydując się na zakup w tym momencie.
„Zostało tylko 100 sztuk – pospiesz się z zakupem!” – to najprostsza, a wciąż bardzo skuteczna forma nacisku na klienta. Ograniczona oferta zawsze wydaje się być atrakcyjniejsza. Nikt nie lubi przecież, gdy okazja ucieka mu sprzed nosa. Dodaj więc informację o tym, że sprzedaż ma charakter ograniczony. To na pewno przykuje uwagę klienta.
Dobra prezentacja produktu znacznie zwiększa szansę na sprzedaż. Nie pomiń żadnego z tych elementów!
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.