Data wpisu: 06.04.2018

Krótkie pytanie: czy wizytówki papierowe są nadal potrzebne?

Mogłoby się wydawać, że w końcu drugiej dekady XXI wieku jest to przeżytek, ale firmy wciąż bardzo chętnie inwestują w wizytówki papierowe. Powód jest prosty: ich znaczenie w biznesie wcale nie maleje tak szybko, jak powszechnie się sądzi. Nawet przedsiębiorcy, którzy na co dzień komunikują się z klientami wyłącznie za pośrednictwem Internetu, potrzebują tradycyjnych wizytówek. Dlaczego? Dowiesz się tego z naszego poradnika.

Podstawowe narzędzie budowania wizerunku firmy

Wizytówka to drobny, ale niezwykle ważny element wizerunkowy. Stanowi nośnik identyfikacji wizualnej firmy. W wielu branżach wciąż zwraca się uwagę na takie szczegóły. Przedstawiciel firmy, który posługuje się dobrze zaprojektowaną, efektowną wizytówką, natychmiast zyskuje w oczach kontrahenta i jest odbierany bardziej poważnie.

Błędem jest natomiast myślenie, że wizytówki sprawdzają się tylko w tradycyjnych, skostniałych branżach. Powinni z nich korzystać także przedsiębiorcy, którzy adresują swoją ofertę do ludzi młodych. Wyobraźmy sobie grafika posługującego się świetnie zaprojektowaną, kreatywną wizytówką. Nie dość, że będzie ona elementem wizerunkowym jego firmy, to jeszcze stanie się namacalnym dowodem umiejętności wykonawcy.

Wizytówki papierowe przydają się w najmniej oczekiwanych sytuacjach

No dobrze, możemy założyć, że na co dzień w ogóle nie spotykasz się z klientami. Nie jesteś jednak w stanie przewidzieć, że nigdy do tego nie dojdzie. Wychodzisz z domu, jeździsz na wakacje, bywasz w klubach czy restauracjach. W każdej z tych sytuacji możesz się natknąć na osoby, które potencjalnie są w twojej grupie docelowej. Zwykła rozmowa może się przerodzić w pierwszy kontakt biznesowy. Przekazanie wizytówki jest profesjonalne i może w przyszłości zaowocować kolejnym zleceniem.

Wizytówki są wręcz niezbędne w sytuacji, gdy:

  • Wybierasz się na targi czy inną imprezę branżową
  • Planujesz udział w śniadaniu biznesowym
  • Masz zamiar przeprowadzić szkolenie czy prezentację
  • Planujesz zorganizować akcję promocyjną i „wyjść do klienta”

Prestiż

Tradycyjna wizytówka nadal jest odbierana, jako coś prestiżowego, podkreślającego profesjonalność firmy. Wiele osób w sytuacji, gdy rozmówca nie wręczy im wizytówki, nie potraktuje go poważnie. Pamiętaj, że możesz się spotykać z bardzo różnymi klientami, także tradycjonalistami, dla których takie drobne gesty naprawdę mają znaczenie.

Niski koszt

Moglibyśmy zrozumieć rezygnację z wizytówek w sytuacji, gdyby koszt ich produkcji był bardzo wysoki. Tak jednak nie jest. Porządny projekt i wydruk na pewno nie zrujnuje Twojego budżetu. Potraktuj to więc, jako jeden z etapów tworzenia identyfikacji wizualnej swojej marki.

Od razu załóż więc, że przeznaczysz część środków na wizytówki – szybko zapomnisz o tym wydatku, a wynikające z niego korzyści mogą być długofalowe.

Na krótkie pytanie udzielamy więc krótkiej, jednoznacznej odpowiedzi: tak, wizytówki papierowe nadal są potrzebne. Nie szukaj więc wymówek, aby całkowicie z nich zrezygnować.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry