Data wpisu: 18.11.2024

Marketing zaangażowany, czyli jakie wartości marki podkreślać w komunikacji z konsumentami?

Pojęcie marketingu zaangażowanego odnosi się do szerokiego komunikowania, jakie starania podejmuje marka, aby pozostać wierną swoim wartościom – najczęściej dość uniwersalnym i ważnym dla jej odbiorców. Wiele marek, a sztandarowym przykładem jest tutaj amerykańska Patagonia, zbudowało swoje imperia dzięki wyróżnieniu się na tle konkurencji właśnie zaangażowaniem w różne istotne dla świata działania, na przykład proekologiczne. Jeśli chcesz podążać tym śladem, to sprawdź, jakie wartości z całą pewnością warto komunikować konsumentom.

Dbanie o dobrostan pracowników

Zacznijmy od może niezbyt oczywistej wartości, jaką marki mogą i powinny komunikować. Dbanie o dobrostan pracowników, czyli np. zapewnianie im równego dostępu do rozwoju zawodowego, przestrzeganie Kodeksu pracy, wypłacanie godnych wynagrodzeń, integrowanie zespołów etc., to ważne zalety pracodawcy, które mogą zostać docenione zarówno przez klientów i partnerów biznesowych firmy, jak i przez jej przyszłych pracowników, ułatwiając pozyskiwanie talentów.

Egalitarność

Czyli honorowanie zasad równości, na wielu płaszczyznach. Firmy chętnie podkreślają dziś swoje egalitarne podejście np. do obsadzania stanowisk. Marka, której zostanie udowodniony np. szowinizm, dyskryminacja rasowa czy ze względu na wyznanie, może się pożegnać z dobrą reputacją. Warto zatem komunikować zaangażowanie marki w równe traktowanie pracowników, klientów czy kontrahentów.

Ograniczanie negatywnego wpływu na środowisko

To podstawa. Zaangażowany marketing powinien odwoływać się do kluczowych, wręcz krytycznych problemów społecznych, a jednym z nich są niekorzystne zmiany klimatyczne. Konsumenci chcą kupować od marek, które dbają o środowisko, ograniczają negatywny wpływ swojej działalności na planetę i deklarują np. osiągnięcie zeroemisyjności – to jeden z fundamentów sukcesu niektórych marek motoryzacyjnych.

Działalność charytatywna

Czyli CSR (Corporate Social Responsibility - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu). Marki prowadzące działalność charytatywną nie muszą się tym chwalić, natomiast powinny to komunikować swoim klientom i partnerom, ponieważ jest to duża wartość i świetny motyw do wykorzystania w działaniach marketingowych.

Zaangażowanie w kwestie społeczne

Marki, które nie zgadzają się na nierówności społeczne, dyskryminację, odbieranie praw czy autorytarne zapędy rządów, powinny o tym głośno mówić – taka komunikacja zostanie zauważona i pozwoli odróżnić markę na tle biernej konkurencji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry