Data wpisu: 23.04.2018

Masz dwie godziny dziennie na zdobycie klienta

Wyobrażasz to sobie? Ktoś pozwala Ci przez dwie godziny opowiadać o zaletach swoich produktów i usług. Każdy przedsiębiorca marzy o takim luksusie. I każdy może z niego skorzystać. Wystarczy zaplanować i konsekwentnie prowadzić działania marketingowe w Internecie. Skąd wzięliśmy te dwie godziny? Przeczytasz w dalszej części tego krótkiego artykułu.

W Internecie spędzamy coraz więcej czasu

2 godziny to czas, jaki przeciętny Polak każdego dnia poświęca na przeglądanie Internetu. Najdłużej po sieci surfują mieszkańcy Mazowsza, bo już prawie 2,5 godziny dziennie. Takich danych dostarczyło najnowsze badanie firmy Gemius.

W grupie użytkowników Internetu dominują mężczyźni, jednak różnica w stosunku do kobiet nie jest wysoka (zamyka się w kilku procentach). Zdecydowanie najczęściej do przeglądania sieci wykorzystujemy zarówno komputer, jak i urządzenia mobilne – robi tak ponad 60% polskich internautów.

No i mamy te dwie godziny. Aż 120 minut, aby przykuć uwagę klienta, który sam chce znaleźć ofertę Twojej firmy. Szuka odpowiedzi na nurtujące go pytania, oczekuje inspiracji zakupowych, chce otrzymać gotowe rozwiązanie jakiegoś problemu. Z tego punktu widzenia można śmiało stwierdzić, że firmy, które bagatelizują reklamę internetową, działają na własną szkodę, a ich przyszłość jest przesądzona.

Podstawowe wyzwanie: przykucie uwagi

Oczywiście nie jest tak, że przeciętny internauta poświęca całe dwie godziny na zapoznawanie się z komunikatami reklamodawców. Robi to „przy okazji”, często zupełnie nieświadomie. Najważniejsze jest zatem, aby treść marketingowa, z jaką się zetknie, nie została przez niego zignorowana.

Jest to bardzo trudne, ponieważ lawinowo rośnie liczba internautów korzystających z adblocków (Polska jest pod tym względem jednym ze światowych liderów). Tradycyjne formaty display okazują się więc coraz mniej skuteczne. Nie dość, że irytują, to jeszcze są szybko zapominane lub są po prostu blokowane.

Właśnie dlatego firmy promujące się w sieci masowo sięgają po inne metody reklamy i zwracają coraz większą uwagę na to, by zamiast atakować użytkowników nachalnymi komunikatami, nawiązać z nimi dialog i rozwiązać jakieś ich problemy. Służą do tego dwa podstawowe narzędzia: content marketing oraz media społecznościowe.

Towarzyszyć, a nie przeszkadzać

Internauta, który spędza w sieci 2 godziny, sporą część czasu poświęca na szukanie przydatnych informacji. Chce np. dowiedzieć się, dlaczego jego prysznic przecieka i co może na to poradzić. Zignoruje zwykłą reklamę silikonu, ponieważ nie ma zaufania do takiego komunikatu.

Zupełnie inaczej będzie, jeśli natknie się na wartościowy poradnik np. na blogu producenta chemii budowlanej. Zacznie kojarzyć markę z ekspercką wiedzą, dzięki czemu o wiele chętniej sięgnie po jej produkt do rozwiązania swojego problemu. W ten sposób firma osiąga dwie korzyści: zwiększa rozpoznawalność i zaufanie do swojej marki, a także sprzedaje.

Właśnie dlatego we wstępie wspomnieliśmy o dwugodzinnym przedstawianiu zalet swoich produktów i usług. Taką możliwość firmom daje wyłącznie Internet. Towarzysząc swoim klientom w procesie ich aktywności w sieci można o wiele skuteczniej wpłynąć na ich decyzje zakupowe.

Internet jest też jedynym medium, z którego korzystamy coraz dłużej – zupełnie inaczej jest chociażby z radiem czy telewizją. Jeśli więc wahasz się, gdzie zainwestować swój budżet reklamowy, to nie powinieneś mieć już żadnych wątpliwości.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry