Content marketing to w ostatnich latach jedna z najmodniejszych strategii promocyjnych w sieci. Firmy na początku podchodziły do niego nieufnie, ale dziś w większości nie mają żadnego wyboru i po prostu muszą inwestować swoje budżety w marketing treści. Dotyczy to przede wszystkim właścicieli sklepów internetowych, dla których wartościowy content jest niczym powietrze. Nadal wahasz się, czy warto w to zainwestować? Poznaj 5 najważniejszych argumentów, które pozwolą Ci pozbyć się wątpliwości.
1.Chcesz wysoką pozycję w Google? Nie masz wyboru – content marketing, choć w założeniu ma znacznie szersze możliwości promocyjne, jest obecnie wykorzystywany głównie do tworzenia wartościowych treści na strony internetowe. Wartościowych, czyli z jednej strony atrakcyjnych dla czytelników, a z drugiej zoptymalizowanych pod kątem wymagań robotów wyszukiwarki. Mając sklep internetowy, który ma osiągnąć wysoką pozycję w Google, musisz więc zainwestować w profesjonalne opisy produktów i kategorii głównych, a najlepiej jeszcze blog.
2.Treść jest najważniejsza dla Google – gigant regularnie nam o tym przypomina, a ci, którzy to bagatelizują, boleśnie przekonują się, że firma z Mountain View nie żartuje. Przykładem jest ostatnia aktualizacja algorytmu, nazwana pieszczotliwie Fred, która dosłownie zmiotła z SERPów strony wypełnione bezsensowną treścią. Nic nie wskazuje na to, aby w dającej się przewidzieć przyszłości Google przestało premiować strony stawiające na dobry content.
3.Budowanie więzi z klientami – niska cena już dawno przestała być głównym powodem, dla którego użytkownicy sieci kupują w Internecie. Dużo ważniejsza stała się wygoda i elastyczność, a także możliwość dokładnego zapoznania się z cechami produktu. To gwarantuje wyłącznie profesjonalny opis, najlepiej wsparty jeszcze serią poradników na sklepowym blogu. Klienci dużo chętniej kupują w e-sklepach dostarczających im wartościowy, atrakcyjny content, ułatwiający podejmowanie decyzji zakupowych.
4.Znacznie skuteczniejsze pozycjonowanie – choćbyśmy nie wiem jak się starali, to nie zagwarantujemy wysokiej pozycji sklepu w wyszukiwarce, jeśli właściciel nie zechce inwestować w dobry content. Linki są ważne, ale co z treścią odpowiadającą na zapytania użytkowników wyszukiwarki? Jeśli zbagatelizujesz kwestię wartościowych, unikalnych opisów produktów i kategorii, to pozycjonowanie sklepu będzie znacznie trudniejsze i bardziej czasochłonne, a przez to oczywiście droższe.
5.Wyróżnienie się na rynku – szacuje się, że w „polskim” Internecie działa około 20 tysięcy e-sklepów. Przyznasz, że to całkiem spora konkurencja. Warunkiem osiągnięcia sukcesu jest więc wyróżnienie się na rynku e-commerce, a publikowanie wartościowych, atrakcyjnych dla użytkowników treści jest na to świetnym sposobem. To trochę tak, jak z robieniem zakupów na bazarze. Zawsze kupujesz warzywa i owoce u swojego ulubionego sprzedawcy, bo wiesz, że możesz zamienić z nim kilka słów, zażartować, dowiedzieć się czegoś o jego towarze. Prowadząc e-sklep bądź takim ulubionym sprzedawcą!
Inwestycja w content marketing w przypadku sklepu internetowego praktycznie zawsze się zwraca, ponieważ szybko wpływa na poprawę widoczności witryny w wyszukiwarce oraz wzrost zainteresowania ofertą ze strony klientów. Biorąc pod uwagę relatywnie niewysoki koszt takich działań, naprawdę nie masz się nad czym dłużej zastanawiać.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.