Data wpisu: 22.05.2018

Nadchodzi RODO! Jak przygotować swoją stronę internetową?

28 maja 2018 roku w życie wchodzą bardzo ważne zmiany dotyczące przetwarzania danych osobowych. O rozporządzeniu RODO słyszało wielu, ale mało kto wie, o co tutaj tak naprawdę chodzi. I o ile przeciętny Kowalski nie musi się tym specjalnie przejmować, o tyle Ty, jako przedsiębiorca, musisz szybko uzupełnić swoją wiedzę. Przede wszystkim czeka Cię aktualizacja strony internetowej. W tym poradniku wymieniamy najważniejsze zmiany, jakie należy wprowadzić.

Wskazanie Administratora Danych Osobowych

Na stronie internetowej musi się znaleźć informacja na temat ADO. Niezbędne jest wskazanie pełnych danych adresowych firmy, która jest właścicielem strony www. Oto przykładowa formułka:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest firma Jan Kowalski z siedzibą w…

Wskazanie Inspektora Ochrony Danych

W większości firm (jednoosobowych działalności gospodarczych) takim inspektorem będzie sam właściciel. Powołanie IOD jest niezbędne w sytuacji, gdy na stronie są przetwarzane dane wrażliwe. Dotyczy to więc chociażby sklepów internetowych. Przykładowa formułka do umieszczenia na stronie:

Inspektorem danych osobowych w firmie Jan Kowalski jest Pani/Pan Janina Kowalska, zamieszkała przy ulicy…

Cel przetwarzania danych osobowych

W przypadku standardowej strony internetowej takim celem będzie marketing bezpośredni. Użytkownik musi zostać o tym poinformowany. Stosowna informacja musi się także pojawić w odniesieniu do wszelkich działań związanych z marketingiem, jakie są prowadzone na stronie. Mowa o chociażby remarketingu czy profilowaniu użytkowników. Przykładowa formułka:

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO i w celach marketingowych.

Poinformowanie o korzystaniu z narzędzi analitycznych

Jeśli ruch na Twojej stronie internetowej jest analizowany przy pomocy chociażby Google Analytics czy Google AdWords, to musisz o tym poinformować użytkowników. Wyjaśnij, na czym polega ta technologia i poinformuj, w jaki sposób użytkownik może cofnąć zgodę na zbieranie informacji o nim (przy pomocy plików cookies) w ustawieniach swojej przeglądarki.

Pamiętaj!

Masz obowiązek poinformować użytkowników, do kogo mogą się zgłaszać w sprawie przetwarzania ich danych osobowych. Wskaż dane teleadresowe Inspektora Danych Osobowych.

Czas przetwarzania danych osobowych

Na stronie internetowej należy umieścić informację o czasie przetwarzania i przechowywania danych osobowych użytkowników. Przykładowa formułka:

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 7 dni do 2 lat, czyli do momentu wyczerpania możliwości ich wykorzystania w celach marketingowych.

Konieczne jest również umieszczenie informacji o tym, że użytkownik ma prawo do wglądu w swoje dane osobowe, zgłoszenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania czy wniesienia skargi na naruszenie postanowień RODO.

Zleć to specjalistom

Jak widzisz RODO nakłada na właścicieli stron przetwarzających dane osobowe użytkowników sporo obowiązków. Nie możesz tego jednak zbagatelizować. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna została profesjonalnie i zgodnie z prawem przygotowana do wymagań RODO, zleć to wykonawcy witryny lub innej agencji interaktywnej (chociażby Soluma AI). Nie ma sensu ryzykować!


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry