Nie stać Cię, aby sprzedawać na Allegro? Pomyśl o Google Shopping

Data wpisu: 07.12.2017
Zdjęcie główne #1385 - Nie stać Cię, aby sprzedawać na Allegro? Pomyśl o Google Shopping

Nie jest tajemnicą, że Google ma ambicję całkowitego zmonopolizowania rynku zakupów internetowych, co po części już nastąpiło. W końcu żaden właściciel sklepu internetowego nie może funkcjonować w oderwaniu od wyszukiwarki, a coraz częściej także płatnych kampanii AdWords. Usługa Google Shopping może stać się świetną alternatywą dla popularnych platform sprzedażowych, jak wspomniane w tytule Allegro. Szczególnie dla drobnych sprzedawców, którzy na swojej działalności nie zarabiają kokosów.

Wzrost opłat podważa sens sprzedawania na Allegro

Trzeba uczciwie przyznać, że Allegro ma olbrzymie zasługi dla rozwoju polskiej branży e-commerce. Jednak wielu sprzedawców od dłuższego czasu bardzo narzeka na politykę platformy. Chodzi przede wszystkim o sukcesywne podnoszenie prowizji oraz cen za wystawianie przedmiotów. W przypadku dużych sprzedawców nie jest to jeszcze aż tak odczuwalne, jednak drobni przedsiębiorcy zostali zmuszeni do poszukania alternatywnych miejsc sprzedaży.

Taką alternatywą stało się Google Shopping. Oczywiście w obecnym kształcie nie jest to w żadnym zakresie konkurencja dla Allegro (chociażby z powodu wciąż słabej rozpoznawalności tej usługi), jednak brand Google jest tak silnym magnesem, że z czasem platforma zakupowa giganta może stać się jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc przez klientów.

Już teraz warto testować możliwości Google Shopping, ponieważ konkurencja nie jest jeszcze aż tak silna, co pewnie lada moment się zmieni – dokładnie tak samo było przecież z Google AdWords.

Jak to działa?

Musimy wyjaśnić pewną kwestię. Google Shopping ma sens wyłącznie wtedy, gdy sprzedawca posiada własny sklep internetowy. Może być skromny, uruchomiony na szablonie, ale musi BYĆ. Wówczas narzędzie Google pozwala skutecznie promować przedmioty, poprzez ich wyświetlanie klientom szukającym konkretnych rzeczy do kupienia. Zdjęcia wraz z ceną i linkiem do sklepu pokazują się w wyszukiwarce, zwykle nad wynikami organicznymi. Po kliknięciu w zdjęcie klient zostaje odesłany na stronę e-sklepu. Proste, prawda?

Google Shopping wykorzystuje tutaj zasadę, że klienci w wyszukiwarce szukają także inspiracji zakupowych – wpisują np. „jaki prezent na Dzień Chłopaka”. Jeśli produkt oferowany w sklepie został dobrze oznaczony i odpowiada na tak postawione pytanie, zostanie zaproponowany użytkownikowi.

Najważniejsze zalety Google Shopping

Do kluczowych zalet tego narzędzia należą:

  • Dostępność dla wszystkich e-sprzedawców, także posiadających bardzo skromny budżet reklamowy,
  • Płatność wyłącznie za efekt, czyli przejście klienta na stronę sklepu,
  • Produkty są prezentowane w atrakcyjnej dla klienta formie,
  • Olbrzymi zasięg z wyszukiwarki Google korzysta grubo ponad 90% polskich internautów,
  • Dobry stosunek ceny do osiąganych korzyści.

Jeśli więc masz sklep internetowy, dodatkowo sprzedajesz na Allegro, ale drażnią Cię wysokie opłaty, rozważ przetestowanie usługi Google Shopping. Potrzebujesz pomocy w uruchomieniu kampanii? Chętnie Ci jej udzielimy.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.