Jak już wiesz z naszego artykułu skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego jest praktycznie niemożliwe bez jego wcześniej optymalizacji. To bardzo ważny etap, który daje podstawy do dalszych prac i pozwala w przybliżeniu określić, jakich efektów może się spodziewać właściciel e-sklepu. Źle zoptymalizowana strona nigdy nie osiągnie najwyższych pozycji w Google. Na czym jednak właściwie polega optymalizacja sklepu internetowego? Poznaj cały proces krok po kroku.
Twój sklep internetowy jest po prostu stroną, która musi mieć jakiś tytuł – w ten sposób będzie identyfikowana przez Google oraz samych użytkowników wyszukiwarki. Należy więc zacząć od stworzenia odpowiednich tytułów zarówno dla strony głównej, jak i wszystkich podstron. W tytule zawieramy frazę kluczową najlepiej opisującą dany adres.
Jest to krótki opis charakteryzujący daną stronę, informujący użytkowników, co znajdą po kliknięciu w link. Opis jest wyświetlany pod tytułem i adresem witryny. Także powinien zawierać słowa kluczowe, ale przede wszystkim musi być atrakcyjny dla czytelników i zachęcać ich do przejścia na stronę.
Odpowiednie rozmieszczenie nagłówków w obrębie sklepu internetowego jest niezwykle ważne, ponieważ to właśnie nagłówki są w pierwszej kolejności odnotowywane przez roboty Google szukające odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika. Każdy nagłówek musi więc zawierać słowo kluczowe adekwatne dla danej strony.
Każdy obrazek znajdujący się na stronie sklepu musi posiadać ten atrybut, aby ułatwić robotom wyszukiwarki jego znalezienie i wyświetlenie w Grafikach Google.
Tutaj nie będziemy się zbytnio rozpisywać – o konieczności inwestowania w wartościowy content w obrębie sklepu. Pamiętaj, że treść musi także zostać zoptymalizowana pod kątem Google, czyli zawierać frazy kluczowe. Teksty nie mogą być jednak bezwartościowe – muszą być atrakcyjne i merytoryczne.
Jest to bardzo pomocne w procesie pozycjonowania. Warto więc tworzyć content w taki sposób, aby możliwe było umieszczanie linków prowadzących do innych podstron w obrębie sklepu. Ułatwia to nawigację i znakomicie wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce.
Wygląd adresu URL jest bardzo ważny z punktu widzenia zaufania użytkownika. Adres powinien być czytelny i zdradzać, co użytkownik pod nim znajdzie. Oczywiście dobrze będzie umieścić w adresie słowo kluczowe dla danej strony. Należy dokładnie sprawdzić wszystkie adresy znajdujące się na stronie i poprawić pojawiające się w nich błędy – służy to także ułatwieniu nawigacji w obrębie sklepu.
Są to podstawowe kroki, jakie należy wykonać w procesie optymalizowania sklepu internetowego pod kątem wymagań wyszukiwarki. Na tym jednak praca się nie kończy. Konieczne jest dokładne zapoznanie się z treścią serwisu, usunięcie zbędnych kopii podstron i contentu, który został zapożyczony z innych stron (nie jest unikalny - Duplicate Content)
Wszystko to zajmuje trochę czasu, ale naprawdę lepiej nie pomijać tego etapu. Od dokładności optymalizacji zależy skuteczność późniejszego pozycjonowania sklepu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.