Data wpisu: 18.02.2014

Optymalizacja sklepu internetowego krok po kroku

Jak już wiesz z naszego artykułu skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego jest praktycznie niemożliwe bez jego wcześniej optymalizacji. To bardzo ważny etap, który daje podstawy do dalszych prac i pozwala w przybliżeniu określić, jakich efektów może się spodziewać właściciel e-sklepu. Źle zoptymalizowana strona nigdy nie osiągnie najwyższych pozycji w Google. Na czym jednak właściwie polega optymalizacja sklepu internetowego? Poznaj cały proces krok po kroku.

Krok 1. - nadanie odpowiednich znaczników tytułowych

Twój sklep internetowy jest po prostu stroną, która musi mieć jakiś tytuł – w ten sposób będzie identyfikowana przez Google oraz samych użytkowników wyszukiwarki. Należy więc zacząć od stworzenia odpowiednich tytułów zarówno dla strony głównej, jak i wszystkich podstron. W tytule zawieramy frazę kluczową najlepiej opisującą dany adres.

Krok 2. - opis meta

Jest to krótki opis charakteryzujący daną stronę, informujący użytkowników, co znajdą po kliknięciu w link. Opis jest wyświetlany pod tytułem i adresem witryny. Także powinien zawierać słowa kluczowe, ale przede wszystkim musi być atrakcyjny dla czytelników i zachęcać ich do przejścia na stronę.

Krok 3. - nagłówki

Odpowiednie rozmieszczenie nagłówków w obrębie sklepu internetowego jest niezwykle ważne, ponieważ to właśnie nagłówki są w pierwszej kolejności odnotowywane przez roboty Google szukające odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika. Każdy nagłówek musi więc zawierać słowo kluczowe adekwatne dla danej strony.

Krok 4. - atrybuty ALT

Każdy obrazek znajdujący się na stronie sklepu musi posiadać ten atrybut, aby ułatwić robotom wyszukiwarki jego znalezienie i wyświetlenie w Grafikach Google.

Krok 5. - content

Tutaj nie będziemy się zbytnio rozpisywać – o konieczności inwestowania w wartościowy content w obrębie sklepu. Pamiętaj, że treść musi także zostać zoptymalizowana pod kątem Google, czyli zawierać frazy kluczowe. Teksty nie mogą być jednak bezwartościowe – muszą być atrakcyjne i merytoryczne.

Krok 6. - linkowanie wewnętrzne

Jest to bardzo pomocne w procesie pozycjonowania. Warto więc tworzyć content w taki sposób, aby możliwe było umieszczanie linków prowadzących do innych podstron w obrębie sklepu. Ułatwia to nawigację i znakomicie wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce.

Krok 7. - adresy URL

Wygląd adresu URL jest bardzo ważny z punktu widzenia zaufania użytkownika. Adres powinien być czytelny i zdradzać, co użytkownik pod nim znajdzie. Oczywiście dobrze będzie umieścić w adresie słowo kluczowe dla danej strony. Należy dokładnie sprawdzić wszystkie adresy znajdujące się na stronie i poprawić pojawiające się w nich błędy – służy to także ułatwieniu nawigacji w obrębie sklepu.

Są to podstawowe kroki, jakie należy wykonać w procesie optymalizowania sklepu internetowego pod kątem wymagań wyszukiwarki. Na tym jednak praca się nie kończy. Konieczne jest dokładne zapoznanie się z treścią serwisu, usunięcie zbędnych kopii podstron i contentu, który został zapożyczony z innych stron (nie jest unikalny - Duplicate Content) 

Wszystko to zajmuje trochę czasu, ale naprawdę lepiej nie pomijać tego etapu. Od dokładności optymalizacji zależy skuteczność późniejszego pozycjonowania sklepu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry