Po co Ci fani? Lepsi są klienci!

Data wpisu: 02.12.2017
Zdjęcie główne #1381 - Po co Ci fani? Lepsi są klienci!

Zamiana fanów na Facebooku w klientów to strasznie ciężki temat. Agencje reklamowe niechętnie go podejmują, bo zbyt często okazuje się, że prowadzone przez nie działania są nieefektywne i nie przynoszą klientom takich korzyści, jakie były na początku obiecywane. Samo prowadzenie komunikacji to po prostu za mało, aby móc zachęcić fanów do sięgnięcia do portfeli. Są jednak sposoby na pozyskiwanie klientów prosto z Facebooka. Przedstawimy Ci je w naszym artykule.

Kupony tylko dla fanów

Aby pójść za marką dalej, niż tylko na jej profil na Facebooku, użytkownik musi mieć do tego motywację. Bezinteresowne postępowanie jest zupełnie obce współczesnym młodym ludziom i nie ma się na co obrażać – trzeba działać.

Świetnym i bardzo skutecznym sposobem na zamienienie fanów w klientów jest więc rozdanie np. 100 pierwszym osobom, które polubią profil marki, kuponów rabatowych do sklepu. Mając kupon, warto go wykorzystać – tak myśli każdy klient. Kto wie, może w przyszłości zrobi kolejne zakupy i to już bez rabatu?

Rada

Nie zapomnij o fanach, którzy są z Twoją marką od dawna! Dla nich przygotuj osobną promocję i porozsyłaj im wiadomości o przyznaniu kodu rabatowego na zakupy. To skuteczny sposób na zaktywizowanie takich osób i zachęcenie ich do skorzystania z oferty sklepu.

Nie skupiaj się na produkcie

Wyobraźmy sobie, że sprzedajesz laptopy. Chcesz wypromować nowy model z dyskiem SSD. Zamiast wklejać jego zdjęcie z obszerną specyfikacją oraz ochami i achami na temat szybkości działania komputera, pokaż fanom konkret. Znacznie lepiej konwertować będzie krótki filmik, na którym przedstawisz, że laptop z tym dyskiem uruchamia się w ciągu sekundy.

Fani otrzymają nie tylko interesujący i angażujący content (który na pewno będą rozsyłać znajomym), ale też motywację do tego, by przypomnieć sobie o planowanej od dawna wymianie komputera.

Walcz o opinie

Facebook to świetnie miejsce do wymiany opinii na temat produktów i usług, z czego korzysta mnóstwo osób. Badania pokazują też, że konsumenci przed podjęciem decyzji zakupowych, bardzo chętnie zasięgają opinii w mediach społecznościowych. Koniecznie to wykorzystaj.

Zachęcaj swoich klientów do dzielenia się opiniami na profilu marki na Facebooku. Wywołuj dyskusję na temat produktu – czasami wystarczy zadać kontrowersyjne pytanie, np. „Czy wierzycie, że na tych oponach można przejechać milion kilometrów?”

Pokaż swój biznes

Facebook nie jest dobrym miejscem do chowania się za produktami. To świetna przestrzeń do budowania wiarygodności marki. Dlatego staraj się odkrywać przed fanami, a w przyszłości klientami, jakieś smaczki na temat swojej firmy. Pokaż, co robisz zaraz po przyjściu do biura. Uchyl rąbka tajemnicy produkcji. Przedstaw swój zespół. Bądź człowiekiem, a nie bezduszną firmą, jakich wiele na Facebooku. Każdy z nas chętniej kupi jabłka u miłej pani na straganie, która potrafi coś na ich temat powiedzieć, niż w hipermarkecie, do którego trafiają owoce najniższej jakości.

Te sposoby pozwolą Ci wykorzystać zasięg marki na Facebooku – oczywiście po jego wcześniejszym zbudowaniu.

 

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.