To dylemat, z którym prędzej czy później zmierzy się każdy właściciel e-biznesu. Przynajmniej każdy, któremu zależy na tym, aby osiągnąć rynkowy sukces i po prostu zarobić na sklepie porządne pieniądze. Nie da się tego zrobić bez podjęcia działań marketingowych w wyszukiwarce Google. Jako przedsiębiorca masz do wyboru dwa podstawowe narzędzia: pozycjonowanie i AdWords. Która opcja będzie lepsza dla Twojego sklepu internetowego? Poznaj najważniejsze plusy i minusy obu rozwiązań.
W dużym skrócie jest to podejmowanie działań mających na celu trwałe poprawienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Podstawowym celem jest umieszczenie linku do strony w TOP 3 Google na wybrane frazy, czyli te, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników i najlepiej odpowiadają ofercie sklepu.
Pozycjonowanie jest walką o wysoką pozycję na tzw. wyszukiwania organiczne. Oznacza to, że właściciel strony nie musi płacić Google za to, że link do jego witryny znajduje się np. na szczycie listy wyszukiwania. Jest to bowiem efekt tego, że strona – w ocenie robotów wyszukiwarki – spełnia wszystkie kryteria pozwalające polecić ją użytkownikom.
Pozycjonowanie jest obecnie podstawową formą marketingu internetowego. Zdobycie wysokiej pozycji w Google gwarantuje, że strona będzie masowo odwiedzana przez użytkowników, co oczywiście zwiększa szansę na to, że znajdą się wśród nich klienci gotowi wydać swoje pieniądze w Twoim sklepie.
Tę sytuację można porównać do jazdy autostradą. Głodni kierowcy szukają jakiejś restauracji. Zdecydowana większość z nich wybierze lokale, które leżą bezpośrednio przy autostradzie. Niewielu zdecyduje się zjechać z drogi szybkiego ruchu, aby poszukać restauracji na obrzeżach czy w środku lasu.
Reklama AdWords to po prostu linki sponsorowane, co w pewnym sensie powinno już wyjaśnić Ci, na czym to właściwie polega. Otóż po uruchomieniu kampanii (założeniu konta w programie) możesz rozpocząć reklamowanie swojego sklepu w wyszukiwarce Google i sieci reklamowej giganta z Mountain View. Im lepiej napisana reklama i im mniej konkurencyjne słowa kluczowe (trzeba je wskazać na etapie uruchamiania kampanii), tym większa szansa, że link znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Aby dobrze to zrozumieć odpal sobie wyszukiwarkę Google i wpisz w nią jakąś frazę, np. „laptop do 4000”. Pomijając boks ze zdjęciami z usługi Google Shopping (o której pisaliśmy już na blogu), na dwóch pierwszych pozycjach zobaczysz linki sponsorowane, przy których widnieje napis Reklama. Są to właśnie linki płatne, pochodzące z programu AdWords.
Bardzo ważne jest to, że przedsiębiorca nie płaci Google za samo wyświetlanie linków. Opłata jest naliczana wyłącznie za każde kliknięcie w link, czyli przejście użytkownika na stronę reklamodawcy. Dzięki temu można bardzo łatwo kontrolować budżet reklamowy ustalając np. jego górną granicę.
Podsumowując: które rozwiązanie będzie lepsze dla Twojego sklepu internetowego? Pozycjonowanie czy AdWords? Najkorzystniej jest połączyć oba narzędzia i mieć pewność, że sklep jest dobrze reprezentowany w wyszukiwarce. Jeśli budżet Ci na to nie pozwala, wybierz pozycjonowanie – przynosi bardzo dobre efekty, które, co najważniejsze, są trwałe.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.