Data wpisu: 18.02.2014

Remarketing/Remarketing dynamiczny

Przypomnij klientom, że chcieli zrobić u Ciebie zakupy

Klienci bywają bardzo kapryśni, o czym najlepiej wiedzą właściciele sklepów internetowych. Szacunkowo ponad 70% osób odwiedzających e-sklep po raz pierwszy, nie dokona w nim zakupu. Aby nie stracić takiego klienta i zachęcić go do powrotu warto mu się przypomnieć. Temu właśnie służy remarketing Google. Jest to specjalna forma reklamy, której celem jest zaprezentowanie użytkownikom produktów sklepu, który już kiedyś odwiedzili, ale nie wykonali żadnej akcji. Soluma SEM pomoże Ci uruchomić taką kampanię.

Posłużymy się przykładem. Klient wchodzi na stronę Twojego sklepu, wybiera produkt, wrzuca go do koszyka, ale nie przechodzi do etapu finalizacji transakcji. Coś najwidoczniej odwróciło jego uwagę lub stwierdził, że poszuka jeszcze lepsze oferty. Dla Ciebie to oczywista strata. Wydałeś pieniądze na reklamę, która przyciągnęła użytkownika, ale nie przełożyła się na zakup. Remarketing pozwala ponownie wykorzystać te środki i tym razem przynieść sklepowi zysk. Użytkownikowi wyświetli się bowiem reklama np. tego samego produktu, jednak z adnotacją, że obowiązuje na niego promocja. To powinno skłonić klienta do powrotu i dokończenia transakcji.

Remarketing świetnie sprawdza się także w stosunku do klientów, którzy kiedyś już kupili coś w Twoim sklepie, ale przez długi czas go później nie odwiedzali. Kierując reklamę przypomnisz im o sobie, zaprezentujesz nową ofertę i z dużym prawdopodobieństwem skłonisz ich do ponownego zrobienia zakupów.

Bardzo ciekawym narzędziem reklamy jest remarketing dynamiczny, który jest dedykowany sklepom internetowym. Polega to na prezentowaniu użytkownikowi zmieniających się reklam produktów, którymi był już zainteresowany, ale ich nie kupił. Powstaje okno, w którym produkty są co chwilę zmieniane, dzięki czemu użytkownik może się zapoznać z szerszą ofertą i podjąć decyzję o zakupie.

Remarketing dynamiczny jest ściśle powiązany z AdWords. W ramach kampanii możemy określić profil użytkownika, któremu mają być wyświetlane reklamy, a nawet docelowe strony, na których mają się te reklamy pojawiać. To daje ogromne możliwości w zakresie dostosowania kampanii do potrzeb sklepu.

Remarketing jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy w Google. Przede wszystkim dlatego, że przekaz trafia do osób faktycznie zainteresowanych ofertą sklepu. Koszt pozyskania klienta jest więc niski, a efektywność bardzo wysoka. Chcesz z tego skorzystać? Skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry