Wyniki wyszukiwania w Google w większości mają bardzo podobną formę. Widzimy tytuł strony, opis meta description oraz adres URL. Na podstawie tych informacji użytkownik podejmuje decyzję, czy odwiedzić stronę. Google daje jednak możliwość dodatkowego wyróżnienia widoku poprzez Rich Snippets. Przeczytaj, dlaczego warto się tym zainteresować..
Rich Snippets są to wszelkie dodatkowe informacje, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania przy adresie strony. Mogą to być grafiki (zdjęcia w formie miniaturek), gwiazdki oceny i elementy tekstowe, jak: cena, liczba opinii itd.
Takie rozszerzenia są szczególnie korzystne w przypadku sklepów internetowych, ponieważ pozwalają internaucie już na poziomie wyszukiwarki stwierdzić, czy rzeczywiście warto odwiedzić dany e-sklep. Przykładem niech będzie cena.
Jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę hasło: Laptop Lenovo, to uzyska konkretne wyniki. Jednym z linków może być adres sklepu z elektroniką, pod którym pojawi się informacja na temat ceny np. Od 1499 zł. Użytkownik wie już, czy oferta jest atrakcyjna. W efekcie trafia na stronę sklepu z intencją zakupową i jest bardziej prawdopodobne, że złoży zamówienie.
Rich Snippets to jednak nie tylko cena. Rozszerzenia mogą dotyczyć także opinii na temat produktu. Wówczas Google wyświetli informację o tym, ile osób oceniło dany produkt i jaka jest średnia jego ocen. To również bardzo istotna informacja dla klienta.
Warto wiedzieć
Rozszerzenia pojawiają się również przy adresach serwisów opinii, stron recenzenckich czy z przepisami kulinarnymi.
Rich Snippets mogą, a nawet powinny wykorzystywać także restauracje (opinie na temat jakości serwowanych dań) czy strony pośredniczące w zakupie biletów na wydarzenia (data i miejsce imprezy, cena biletu).
Rich Snippets to przede wszystkim świetny element urozmaicający widok adresu strony w wyszukiwarce. Wszelkie badania, także eyetrackingowe wskazują, że internauci zdecydowanie częściej klikają w linki otoczone elementami graficznymi i tekstowymi. Szczególnie skuteczne okazują się gwiazdki opinii.
Z punktu widzenia e-sklepów bardzo korzystne jest to, że dzięki Rich Snippets na stronę sklepu trafiają „odsiani” klienci, co pozwala uniknąć pustego ruchu i wysokiego współczynnika odrzuceń. Jeśli wiem, że sklep oferuje interesującą mnie rzecz w cenie mieszczącej się w założonym budżecie, to na pewno go odwiedzę i skupię na opisie produktu, a nie analizie kosztowej.
Poza tym atrakcyjny wynik wyszukiwania zdecydowanie poprawia „klikalność”, a tym samym zwiększa liczbę odwiedzin na stronie, co z kolei jest czynnikiem rankingowym i świetnie wspiera działania SEO.
Uwaga!
Z oznaczaniem cen wyświetlanych w formie rozszerzeń w wynikach wyszukiwania powinni uważać właściciele e-sklepów, w których ceny produktów zmieniają się bardzo często. Mogłoby to wprowadzać użytkowników w błąd, a aktualizacja ceny przez Google następuje dopiero podczas indeksowania witryny, a więc niezbyt często. W takiej sytuacji znacznie lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z Google Shopping lub remarketingu.
Wszystko na ten temat zostało wyjaśnione na stronie Google pod TYM (https://developers.google.com/structured-data/rich-snippets/) linkiem. Warto zapoznać się z tymi informacjami lub przekazać je administratorowi witryny.
Ważne jest to, że rozszerzenia nie zostaną włączone od razu – jak to zwykle bywa u Google, procedura może trwać kilka dni lub kilka tygodni. Czasami Google uruchamia Rich Snippets automatycznie, bez żadnej ingerencji ze strony właściciela witryny.
Podsumowując: Rich Snippets jest świetnym narzędziem zwiększającym atrakcyjność wyniku wyszukiwania, a tym samym wpływającym na wzrost liczby odwiedzin. Firmy z branży e-commerce zdecydowanie powinny się tym zainteresować.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.