Data wpisu: 25.01.2018

SEO pomaga, ale może też zaszkodzić

Chcąc zaistnieć w Internecie musisz zainwestować w takie czy inne działania SEO – to oczywistość. Akronim „SEO” jest bardzo obszerny i mieści w sobie wiele technik wpływających na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce Google. Niektóre z nich wymagają czasu, ale przynoszą najlepsze efekty. Inne są szybkie i skuteczne, ale tylko na krótką metę. W tym artykule przedstawimy przykłady szkodliwych działań SEO, które mogą Ci kiedyś zostać zaproponowane przez nieuczciwą agencję czy freelancera.

Kupowanie linków

Link building jest oczywiście bardzo ważnym elementem SEO, jednak po zmianach w algorytmie Google mniejsze znaczenie ma liczba odnośników prowadzących do strony. Znacznie ważniejsza jest ich jakość. Dlatego dobre praktyki SEO wykorzystują content marketing do tego, by pozyskiwać wartościowe linki z np. poczytnych portali czy blogów.

Takie odnośniki są lepiej odbierane przez roboty wyszukiwarki. Kupowanie linków wiąże się z tym, że zostaną one umieszczone na bezwartościowych stronach, a to z czasem może zaszkodzić Twojej witrynie.

Spamowanie

Stara i kiedyś bardzo skuteczna metoda pozyskiwania ruchu na stronę (a tym samym poprawiania jej pozycji w wyszukiwarce). Obecnie spamowanie jest zaliczane do szkodliwych praktyk SEO i uczciwe agencje tego nie stosują. Spamować można wszędzie – najczęściej robi się to blogach i portalach pod postacią linków umieszczonych w komentarzach rzekomych czytelników. Skuteczność spamowania drastycznie spadła po tym, jak pojawiły się narzędzia automatycznie blokujące umieszczenie linku w komentarzu.

Teksty „pod SEO”

Nienaturalne umieszczanie słów kluczowych w tekstach na stronie internetowej jest złym pomysłem. Pamiętaj, że strona ma się nie tylko dobrze pozycjonować, ale przede wszystkim musi być atrakcyjna dla użytkowników i dobrze promować Twoją markę. Czy ktokolwiek potraktuje poważnie firmę, która opisuje się przy pomocy bezsensowych tekstów wypełnionych po brzegi słowami kluczowymi? Jest to mało prawdopodobne.

Oczywiście, że w tekstach na stronie warto umieszczać słowa kluczowe, jednak należy to robić inteligentnie, z wyczuciem i z dbałością o styl wypowiedzi. Naprawdę da się pisać dla ludzi, ale także z myślą o robotach wyszukiwarki.

Duplikowanie treści

Ta metoda jest przykładem skrajnego lenistwa. Wciąż zdarza się jednak, że nieprofesjonalne agencje SEO proponują klientom umieszczanie na poszczególnych podstronach tych samych tekstów, ewentualnie ze zmienionym tytułem i poprzestawianymi słowami kluczowymi. Spotyka się również jeszcze gorszą praktykę, która polega na kopiowaniu tekstów ze stron konkurencji. Jest to działanie nie tylko uderzające w wizerunek firmy, ale także zwiększające ryzyko nałożenia filtra na stronę, co wiąże się z jej usunięciem z indeksu Google.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry