Kiedyś pragnęła ich każda firma, dziś coraz rzadziej się o nich wspomina. W internetowych czasach papierowe referencje nie mają już takiego znaczenia, ponieważ z powodzeniem zastąpiły je opinie i komentarze publikowane na forach czy blogach. Mimo to nadal w wielu branżach dobrze jest móc się pochwalić mocnymi referencjami wystawionymi przez rozpoznawalnych klientów. Pytanie: jak to zrobić na stronie internetowej, aby nie zanudzić odbiorców?
Zanim zaplanujemy specjalną podstronę z referencjami, przede wszystkim trzeba sprawdzić, ile tych opinii mamy. Następnie oceniamy, ile z nich nadaje się do publikacji na stronie. W końcu czasy, gdy ludziom chciało się czytać długie, absurdalnie sformalizowane listy, dawno minęły.
Rada
Nie ma zatem sensu robić skanów papierowych referencji i wrzucać ich na stronę – i tak mało kto je przeczyta, a poza tym takie pliki dużo ważą i niepotrzebnie zwalniają działanie strony.
Warto wybrać tylko te referencje, które zostały napisane „od serca”, „z jajem”, a nie bełkotliwe pisma, w których zmienia się tylko nazwę firmy.
Jest kilka sposobów na to, aby uatrakcyjnić referencje publikowane na stronie i uczynić z nich nie tylko element zwiększający wiarygodność firmy, ale także podnoszący atrakcyjność samej witryny. Oto nasze 3 propozycje:
Pomysłów na nowoczesne podejście do tematu umieszczania referencji na stronie internetowej jest mnóstwo. Ważne, aby wybrana opcja nie była przerostem formy nad treścią. Jeśli dostępne referencje są – nazwijmy to ogólnie – takie sobie, to może lepiej w ogóle z nich zrezygnować i budować wiarygodność w inny sposób?
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.