Uchodzimy za bardzo przedsiębiorczy naród. Poprawiająca się sytuacja gospodarcza powoduje, że coraz więcej osób ma odwagę, by opuścić ciepłą etatową posadkę i spróbować swoich sił w biznesie. Szybko jednak następuje zderzenie ze ścianą. Zlecenia nie spadają z nieba, o każdego klienta trzeba się ostro poboksować. Jednym z kluczowych problemów dotykających początkujących przedsiębiorców jest to, że nie mają oni żadnego doświadczenia, którym mogliby się pochwalić przed klientami. Można jednak rozwiązać ten dylemat, a najlepiej nadaje się do tego strona internetowa.
Nie masz doświadczenia. W porządku, dla części klientów z pewnością będzie to fundamentalny problem i oni nawet nie nawiążą z Tobą kontaktu. Są jednak i tacy klienci, którzy nie przywiązują aż takiej wagi do doświadczenia wykonawcy, bo ważniejsze jest dla nich coś innego. Co? Chociażby:
Wskaż taką zaletę i uczyń z niej główny atut swojej oferty, który pozwoli Ci wyróżnić się na tle doświadczonej konkurencji. Komunikację na stronie internetowej zbuduj wokół tego wątku, na każdym kroku podkreślając, że zapewniasz klientom konkretne korzyści – cenniejsze niż bogate portfolio.
Nie chodzi tutaj o kłamanie! Naginanie faktów polega na tym, że możesz przemycić nieco informacji na temat swojego doświadczenia, jakie wyniosłeś z pracy na etacie. Zakładamy, że założyłeś biznes związany z Twoimi umiejętnościami, wykształceniem i doświadczeniem zawodowym. Możesz więc wspomnieć, że realizowałeś projekty dla konkretnych firm – o ile oczywiście nie obowiązuje Cię tajemnica handlowa.
Jeśli nie masz możliwości wymienienia nazw takich firm, to przynajmniej opisz projekty, które masz na swoim koncie, np. realizacja kompleksowego remontu jednego z największych hoteli w Polsce.
Jak to zrobić w sytuacji, gdy nie masz jeszcze klientów? Możesz wykonać jakąś pracę za darmo. Różne fundacje czy organizacje pozarządowe bardzo chętnie przyjmą Twoją pomoc, a w ramach wdzięczności pozwolą Ci wymienić ich nazwy czy nawet umieścić logotypy na stronie internetowej.
Daje to podwójną korzyść: klient ma dowód, że Twoja firma posiada jakieś doświadczenie, a dodatkowo nabiera do niej większego zaufania. Odpowiedzialność społeczna to świetny sposób na budowanie wiarygodnej marki przedsiębiorstwa.
Przede wszystkim jednak pamiętaj, że brak doświadczenia należy maskować profesjonalizacją wizerunku. Nie oszczędzaj więc na jakości strony internetowej, na identyfikacji wizualnej oraz na treściach. To od tych elementów w dużej mierze zależy, czy klienci zdecydują się na współpracę z Twoją firmą.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.