Folia adhezyjna: co to takiego? Dlaczego warto ją wykorzystywać przy wydruku materiałów reklamowych?

Data wpisu: 11.06.2019

Drukowane nośniki reklamy przeważnie trafiają bezpośrednio do klientów (w formie np. ulotek) lub też są umieszczane w przestrzeni miasta. Mogą również służyć do ozdobienia i oznakowania siedziby przedsiębiorstwa, chociażby wypełniając witrynę. Jeśli z różnych powodów nie można do tego wykorzystać klasycznych wydruków i kleju, świetnym rozwiązaniem będzie folia adhezyjna. W naszym poradniku wyjaśniamy, czym właściwie jest ten materiał i jakie są jego największe zalety.

Folia adhezyjna to?

Pisząc możliwie najprościej, jest to folia samoprzylepna, która jednak nie wymaga użycia kleju. Jest to zasługa właśnie właściwości adhezyjnych materiału, czyli jego naturalnego przywierania do płaskiej, gładkiej powierzchni, np. szyby. Z tego też powodu folię adhezyjną standardowo stosuje się do ozdabiania witryn, ale też szyldów.

Warto wiedzieć

Adhezja to nic innego, jak zjawisko przyciągania się cząsteczek.

Zdecydowanie najczęściej przedsiębiorcy zamawiają wydruki na folii adhezyjnej z myślą o wykorzystaniu ich w przestrzeni handlowej, np. w sklepach. Można jej użyć do ozdobienia stoiska targowego, ale też do oznakowania produktów, chociażby w formie samoprzylepnych etykiet. Dodatkowo folię adhezyjną stosuje się do zabezpieczania ekranów dotykowych czy innych łatwo rysujących się powierzchni. Ten materiał można więc przykleić i do szkła, i do PCV czy nawet powierzchni lakierowanych.

Jakie są zalety folii adhezyjnej?

Podstawową zaletą jest łatwość montażu nośnika reklamy. Nie trzeba do tego używać kleju, dzięki czemu z tym zadaniem poradzą sobie nawet osoby niemające na co dzień do czynienia z produkcją reklam. Bardzo ważne jest przy tym to, że folię adhezyjną można wielokrotnie przyklejać i odklejać. Jeśli więc coś nie wyjdzie lub po prostu zmieni się koncepcja, bez trudu oderwiemy materiał, który nie zostawi żadnych nieestetycznych śladów.

Rada

Z folii adhezyjnej do ozdabiania witryn powinni korzystać przedsiębiorcy, którzy wynajmują powierzchnię i nie mogą umieścić żadnych trwałych nośników reklamy.

Kolejną zaletą folii adhezyjnej jest odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne. Nie trzeba się więc obawiać, że folia odpadnie np. pod wpływem deszczu, upału czy mrozu. Pamiętajmy przy tym, że powierzchnia, na której ma zostać przyklejona folia, musi być do tego odpowiednio przygotowana – podstawą jest dokładne oczyszczenie i odtłuszczenie.

Właściwie jedyną wadą folii adhezyjnej jest to, że wykonany na niej nadruk z czasem blednie. Jest to naturalne zjawisko, którego praktycznie nie da się całkowicie wyeliminować. Nie stanowi to jednak wielkiego problemu, ponieważ choćby z przyczyn czysto wizerunkowych warto co jakiś czas wymienić nośniki reklamy.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski