Data wpisu: 29.03.2021

Dostawca hostingu drastycznie podniósł cenę usługi: co robić?

Skoro zaczynasz czytać ten poradnik, to możemy założyć, że znalazłeś się w przedstawionej w tytule sytuacji. Twój dotychczasowy dostawca hostingu uprzejmie poinformował Cię o zmianie cennika i zaproponował nową ofertę – kilkakrotnie wyższą. To wcale nie jest nic zaskakującego, szczególnie wtedy, gdy skorzystałeś z niesławnej promocji hostingu za 1 zł i teraz przyszedł czas zapłacić cenę rynkową. Co możesz zrobić w takiej sytuacji? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

Sprawdź, za co masz właściwie zapłacić

Nigdy nie płać dużo wyższej faktury „z automatu”, zakładając, że widocznie podwyżka ma jakieś uzasadnienie – to wcale nie musi być prawda. Wiele firm hostingowych łowi klientów na świetne promocje licząc na to, że ci nie doczytają regulaminu usługi i nie zorientują się, że po pierwszym roku cena zostanie drastycznie podwyższona.

Zacznij więc od sprawdzenia, co w danej cenie oferuje Ci dostawca hostingu. Czy parametry usługi zostały zmienione? Czy otrzymasz jakieś dodatkowe funkcjonalności? A może nie zmienia się nic poza… ceną?

Porównaj przedstawioną ofertę z rynkowymi realiami

Mając konkretną ofertę od dotychczasowego dostawcy hostingu warto porównać ją z tym, co może zaproponować konkurencja. Często już po kilku minutach wertowania Internetu okazuje się, że przesłana oferta jest kompletnie nieopłacalna i trzeba z niej szybko zrezygnować.

Koniecznie sprawdź więc, co możesz dostać u konkurencji w podobnej lub niższej cenie. Pamiętaj przy tym, że promocyjne stawki praktycznie zawsze dotyczą tylko nowych klientów, co oznacza, że po roku znów znajdziesz się w tym samym miejscu.

Ponegocjuj z dostawcą usługi

Zawsze warto spróbować, a już szczególnie wtedy, gdy byłeś szczerze zadowolony ze świadczenia usługi hostingu i chciałbyś kontynuować współpracę, ale na lepszych warunkach. Skontaktuj się z dostawcą i poproś o rabat lub zaproponowanie innego pakietu, którego cena i funkcjonalność będą zbliżone do dotychczasowego. Nie pomogło? W takim razie sięgnij po broń atomową i wypowiedz usługę – to może zmotywować dostawcę do powalczenia o klienta.

Przenieś swoje zasoby do innego dostawcy hostingu

Jeśli negocjacje spełzły na niczym i nie masz zamiaru przepłacać za hosting, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przenieść zasoby – które przecież należą do Ciebie – na inny serwer. Możesz to zlecić nowemu dostawcy usługi (z reguły jest to bezpłatne).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry