Są przedsiębiorcy, którzy niejednokrotnie dowiedzieli się już, jak ważne jest regularne backupowanie danych. Są i tacy, którzy prędzej czy później się o tym przekonają. Dane gromadzone w Twojej firmie są niezwykle cenne i należy o nie koniecznie dbać, również tworząc ich kopie zapasowe. Być może teraz nie ma to dla Ciebie aż takiego znaczenia, ale zamknij oczy i wyobraź sobie, że w firmie wybuchł pożar i wszystkie nośniki zostały zniszczone. Ile czasu zajmie Ci odbudowanie przedsiębiorstwa? Czy to będzie w ogóle możliwe? A przecież wystarczy tak niewiele, aby zapewnić danym bezpieczeństwo i tym samym uchronić firmę przed potencjalną katastrofą. Przeczytaj, na czym polega backup danych.
Praktycznie wszystkie! A już na pewno te, od których zależy sprawne funkcjonowanie Twojego biznesu. Backupować należy to, z czego da się stworzyć kopię zapasową, a więc nie tylko dokumentację, ale także systemy operacyjne, oprogramowanie, zasoby internetowe (na czele ze stroną www), pocztę e-mail.
Pamiętaj!
Nie myl backupu z archiwizacją, czyli zapisywaniem danych na zewnętrznych nośnikach w celu ich usunięcia z oryginalnego miejsca (np. dysku twardego komputera). To nie rozwiązuje problemu, ponieważ nadal masz tylko 1 kopię zasobów.
Odpowiedź wydaje się być oczywista, ale wiemy, że wielu przedsiębiorców kompletnie nie przykłada do tego wagi. Dlatego wymieniamy najważniejsze korzyści z backupu:
Przede wszystkim jednak warto wrócić do kwestii, którą poruszyliśmy we wstępie. Czy potrafisz sobie wyobrazić normalne funkcjonowanie Twojej firmy bez dostępu do obecnie używanych danych? Czy nie doprowadziłoby to do paraliżu i konieczności poniesienia ogromnych kosztów, również wizerunkowych? Odpowiedz sobie na te pytania, a szybko dojdziesz do wniosku, że backup danych powinien być tak naturalną czynnością, jak gaszenie światła po wyjściu z łazienki.
Można to robić na wiele sposobów: począwszy od najbardziej prymitywnych (ręczne kopiowanie danych na nośniki zewnętrzne), skończywszy na tych najwygodniejszych i najpewniejszych (korzystanie z backupu u dostawcy usługi hostingu). Ta druga opcja jest o tyle godna uwagi, że całkowicie zdejmuje z barków przedsiębiorcy obowiązek pamiętania o konieczności wykonania backupu.
Dostawca hostingu może regularnie (najczęściej co 24 godziny) tworzyć kopię zapasową wszystkich zasobów klienta zgromadzonych na jego serwerach. Dzięki temu przedsiębiorca zyskuje pewność, że w razie problemów będzie miał dostęp do swoich danych, za co ręczy właściciel serwerów.
Bez względu na to, którą opcję wybierzesz, pamiętaj, aby wykonywać backup regularnie! W przeciwnym razie niemal na pewno kiedyś boleśnie się przekonasz, jak ważne dla Twojego biznesu były utracone dane.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.