Branża usług hostingowych jest bardzo konkurencyjna. Z perspektywy jej klientów ta sytuacja jest oczywiście korzystna, ponieważ owocuje regularnym pojawianiem się promocji i jeszcze lepszych ofert. Gdy przedsiębiorca dochodzi do wniosku, że obecny hostingodawca i rejestrator domeny jest za drogi, powinien bez skrupułów zdecydować się na transfer domeny oraz przeniesienie hostingu. Cały ten proces budzi ogromne obawy, ale może być w 100% bezpieczny, jeśli zajmą się tym profesjonaliści. Garść praktycznych porad znajdziesz w naszym poradniku.
Proces przetransferowania domeny i przeniesienia hostingu jest działaniem standardowym, na które przedsiębiorcy najczęściej decydują się w celu zaoszczędzenia na tych usługach. Zdarza się również, że po kilku latach firma postanawia zainwestować w nową stronę www, która ma zostać umieszczona na nowym serwerze.
Transferu można dokonać w praktycznie dowolnym momencie, pod warunkiem rozliczenia się z poprzednim dostawcą usług. Aby możliwe było zarejestrowanie domeny w innej firmie, właściciel musi posiadać kod authinfo. Jest to dowód na to, że posiada prawa do adresu internetowego. Kod authinfo można znaleźć w panelu klienta lub uzyskać go od dotychczasowego operatora domeny.
Po udostępnieniu kodu nowemu operatorowi, ruszy proces transferu domeny. Może on potrwać nawet kilka dni, dlatego tak ważne jest, aby nie zostawiać tego na ostatnią chwilę, np. na dobę przed wygaśnięciem ważności adresu www. Dla bezpieczeństwa cały proces warto rozpocząć na kilka tygodni przed ostatecznym przetransferowaniem domeny.
Przeniesienie zasobów z jednego serwera na drugi nie jest sprawą skomplikowaną – wystarczy użyć do tego klienta FTP. Dla bezpieczeństwa zawsze sugerujemy, aby wcześniej wykonać kopię strony i backup wiadomości e-mail znajdujących się na danych kontach pocztowych. Ważne jest również, aby na nowym serwerze utworzyć skrzynki o dokładnie takich samych nazwach oraz aby zapisać wszystkie dane logowania.
Pewne trudności mogą się pojawić przy transferze strony – zwłaszcza, jeśli wymaga to przeniesienia baz danych MySQL oraz zaktualizowania konfiguracji skryptów. Właśnie dlatego najrozsądniej będzie zlecić cały ten proces specjalistom, np. agencji reklamowej, która odpowiada za stworzenie nowej strony www.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.