Data wpisu: 01.03.2024

ChatGPT-4 – poznaj podstawowe różnice w stosunku do wersji 3.5

ChatGPT to obecnie najpopularniejszy model językowy wykorzystywany m.in. na potrzeby szybkiego generowania treści. Tej technologii sztucznej inteligencji można używać zupełnie za darmo w wersji 3.5, natomiast OpenAI (firma odpowiedzialna za stworzenie ChataGPT) proponuje również wariant płatny – ChatGPT-4. Poznaj najważniejsze różnice między obiema wersjami.

Większa złożoność modelu

ChatGPT-4 jest znacznie bardziej zaawansowany technologicznie w porównaniu z wersją 3.5, co można ocenić już poprzez zadanie dokładnie takiego samego pytania – oba modele zwrócą zupełnie inne odpowiedzi, przy tym ChatGPT-4 udzieli jej w sposób bardziej kompleksowy.

Ta przewaga wynika z faktu, iż najnowsza wersja narzędzia ma lepszą zdolność do rozumienia i generowania bardziej złożonych odpowiedzi. Lepiej radzi sobie również z rozumieniem złożonych zapytań i kontekstu.

Teoretycznie zatem ChatGPT-4 może generować lepszej jakości treści, które będą mieć większe zastosowanie np. w kampaniach marketingowych firm.

Ograniczenie problemu błędnych odpowiedzi

ChatGPT-4 nadal nie jest narzędziem niezawodnym i popełnia błędy, natomiast w mniejszej skali niż wersja 3.5. Oczywiście jesteśmy dalecy od twierdzenia, że można w ciemno zaufać temu, co generuje model językowy OpenAI, natomiast faktem jest, że skala żenujących błędów została znacząco ograniczona.

Treści generowane przez ChatGPT-4 są bardziej logiczne, spójne językowo, momentami rzeczywiście do złudzenia przypominają te tworzone przez człowieka, co zwiększa zakres wykorzystania tej technologii np. w pracy copywriterów.

Czy te różnice są warte płacenia 20 dolarów miesięcznie (plus podatek – nie dotyczy firm) za dostęp do ChataGPT-4? To już trzeba ocenić we własnym zakresie, najlepiej poprzez bezpośrednie porównanie działania obu wersji tego modelu językowego.

Pamiętaj natomiast, że wciąż nie jest to pełna alternatywa dla zawodowych copywriterów i content writerów, chociażby z uwagi na ewidentną stronniczość i wybiórczość ChataGPT, który może generować treści zupełnie nieprzystosowane do wizerunku i wartości stojących za Twoją marką biznesową.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry