BLIK to szalenie popularny system płatności, który uchodzi za stosunkowo bezpieczny. Inne zdanie na ten temat z pewnością ma osoba, która potwierdziła nie swoją transakcję BLIK-iem. Jak to jest w ogóle możliwe? Wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika.
Zawiódł system czy człowiek?
Historia dotyczy mężczyzny, który podczas zakupów w supermarkecie wpisał kod BLIK i potwierdził transakcję na swoim telefonie. Szybko zorientował się, że operacja dotyczy zupełnie innej kwoty i innego sprzedawcy. W rzeczywistości użytkownik BLIK-a zapłacił za zamówienie złożone przez inną osobą w jednym z popularnych serwisów do zamawiania jedzenia online.
Co gorsza, bank uznał transakcję za prawidłową i odrzucił reklamację. Pomocy odmówił też właściciel serwisu do zamawiania jedzenia, a operator BLIK-a odesłał swojego klienta z powrotem do banku. Czeski film.
Jak mogło do tego dojść?
Prawdopodobnie w tym samym czasie inny użytkownik omyłkowo przepisał kod wygenerowany przez poszkodowanego – szansa na to jest bardzo mała, ale nie można wykluczyć takiego ryzyka. Choć kody BLIK są unikalne i ważne tylko przez 2 minuty, możliwe było błędne wpisanie go przy opłacaniu innej transakcji i nieświadome zatwierdzenie przez ofiarę.
Nie jest to też pierwszy taki przypadek. Niektórzy użytkownicy zgłaszają, że otrzymywali do zatwierdzenia operacje, których nie wykonywali. To dobitnie pokazuje, jak ważne jest każdorazowe sprawdzanie, czego dotyczy płatność i niezatwierdzanie jakichkolwiek operacji, które budzą podejrzenie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.