Portal tematyczny bez wątpienia może stać się jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocji każdej firmy. Nic więc dziwnego, że w szybkim tempie rośnie zainteresowanie uruchomieniem tzw. wortali. Jakie możliwości ma tutaj firma? Jak założyć portal tematyczny, szczególnie przy ograniczonym budżecie? Podpowiadamy kilka rozwiązań.
Jeśli firma ma duże środki na promocję, to otwierają się przed nią szerokie możliwości. W takiej sytuacji zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie w nowy, autorski portal tematyczny, zbudowany ściśle według wytycznych zlecającego.
Zalety tego rozwiązania? Firma ma pełen wpływ na wygląd, funkcjonalność i treść portalu, może więc kierować go w dowolną stronę i czerpać pełne zyski z reklam. Nie ma co ukrywać, że jeśli budżet na to pozwala, warto zainwestować w niezależny portal.
Pamiętaj
Trzeba się jednak liczyć ze sporym kosztem – przyzwoity wortal zbudowany od A do Z pochłonie przynajmniej 20.000 złotych.
Co jeśli firma nie ma takich środków, a jednak chce promować się poprzez portal tematyczny? Wówczas rozwiązaniem jest uruchomienie portalu internetowego na licencji wydawcy. Taki układ przypomina nieco franczyzę, z tą różnicą, że firma opiekująca się portalem nie musi wypłacać wydawcy procentu od zysku/obrotu.
Wydawca najczęściej ma do dyspozycji dziesiątki różnych portali tematycznych. Każdy z nich może zostać udostępniony firmie, oddany „pod opiekę” lub po prostu sprzedany. Wówczas firma musi dbać o pisanie profesjonalnych treści lub zlecić to wydawcy – jest to bardzo ważne, bo wydawca pilnuje, aby poziom treści na wszystkich jego portalach nie odbiegał od siebie.
Warto wiedzieć
Zyski reklamowe są w takim układzie najczęściej dzielone proporcjonalnie, co zawsze jest przedmiotem negocjacji między stronami.
Co ma z tego firma? To proste – może bez ograniczeń promować się poprzez portal tematyczny, choć nie powinna publikować tam wyłącznie treści reklamowych, bo nie taka jest idea tej strategii.
Pamiętaj
Jeśli firma decyduje się samodzielnie pisać teksty, wówczas bierze na siebie odpowiedzialność dbania o ich odpowiedni poziom. W praktyce więc dużo korzystniejsze, a na pewno mniej czasochłonne, jest zlecenie opieki nad portalem jego wydawcy.
W zależności od umowy koszt uruchomienia takiego portalu tematycznego na licencji wydawcy może wynieść od 0 do około 1000 złotych. Wszystko zależy od tego, jak duży wpływ na kształt portalu chce mieć firma i czy zamierza czerpać zyski z reklam. Darmowe rozwiązanie jest polecane firmom, które chcą mieć po prostu bardzo wartościowe zaplecze treści i linków prowadzących do strony docelowej. Warto jednak rozważyć poniesienie skromnej inwestycji, ponieważ im większy wpływ na personalizację portalu ma firma, tym zyskuje szersze możliwości promocji w sieci.
Założenie portalu internetowego jest dopiero pierwszym krokiem. Ta strategia nie działa sama – nie wystarczy włączyć reklamy i liczyć klientów. Potrzebne jest zaangażowanie w dostarczanie treści, bo wyłącznie od ich jakości zależy sukces portalu i jego opiekuna.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.