Data wpisu: 22.02.2017

Poczytny portal – na jaką tematykę postawić? 5 dobrych pomysłów

W Internecie są tysiące portali, które podejmują różną tematykę. Tylko część z nich zarabia, a niektóre przynoszą wręcz krocie. Od czego to zależy? Oczywiście od jakości artykułów, reklamy, funkcjonalności, estetyki. Bardzo ważne, a może wręcz kluczowe, jest jednak wybranie odpowiedniej tematyki, która trafi do możliwie szerokiej grupy odbiorców. Na jaką tematykę postawić, aby zbudować poczytny portal internetowy? Poznaj naszych 5 propozycji.

  1. Dla każdego coś miłego – jeśli nie masz żadnego konika, tematyki, w której się specjalizujesz, pomyśl o uruchomieniu portalu wiedzy ogólnej. Możesz wówczas podzielić go na wiele kategorii i trafiać w oczekiwania bardzo różnych czytelników. Wymaga to oczywiście więcej pracy i stałego poszerzania horyzontów, ale może się naprawdę opłacić.
     
  2. Portal o zdrowiu – Polacy znają się na piłce nożnej, skokach narciarskich i oczywiście na zdrowiu. W każdym razie te tematy najbardziej nas interesują. Dlatego portal podejmujący kwestie z zakresu szeroko rozumianej medycyny może okazać się prawdziwym hitem w sieci. Ważne, aby artykuły były napisane w przystępny sposób i szczegółowo wyjaśniały poruszane tematy.
     
  3. Portal dla kobiet – statystyczna osoba zainteresowana poradami w Internecie to właśnie kobieta w wieku 20-40 lat. Panie szukają w sieci informacji na bardzo różne tematy, jednak skupiają się na tych dotyczących ciąży, wychowania dziecka, chorób kobiecych i mody. Portal dla kobiet będzie więc strzałem w dziesiątkę. Pamiętaj jednak, że konkurencja na tym polu jest spora, dlatego Twój portal musi się wyróżniać artykułami bardzo dobrej jakości i szeroką tematyką.
     
  4. Portal dla fanów nowoczesnych technologii – jest dobrym pomysłem przede wszystkim z uwagi na duży potencjał biznesowy. Firmy technologiczne są bardzo zainteresowane współpracą reklamową z wydawcami poczytnych portali i blogów. W dodatku taki portal ma szansę przyciągnąć wielu czytelników. Problem jest jeden: konieczność wybicia się na tle konkurencji, a można to zrobić wyłącznie poprzez publikowanie bardzo dużej liczby artykułów, recenzji i poradników pisanych przez osoby ze sporą wiedzą. Koniecznie trzeba zdobywać produkty do testów, bo to właśnie testy generują największy ruch na tego typu portalach.
     
  5. Portal dla graczy – gry komputerowe są branżą, która rozwija się w zawrotnym tempie. Już dawno przestał obowiązywać stereotyp pryszczatego nastolatka, który nocami zabija przeciwników w wirtualnym świecie i w ten sposób buduje pewność siebie. Obecni gracze to często ludzie majętni, na eksponowanych stanowiskach, dla których gry są odskocznią od rzeczywistości. Szukają oni portali podejmujących tematy ze świata ich pasji. Podobnie jak w przypadku portalu technologicznego: trzeba mieć dobrych redaktorów, wiedzę na temat gier, dużo testować i recenzować, także w formie wideo. Pieniądze przyniosą przede wszystkim producenci gier i sprzętu dla graczy.
     

Zbudowanie poczytnego portalu jest praktycznie gwarancją uzyskiwania przyzwoitych dochodów. Droga do tego bywa jednak kręta i wyczerpująca, ale na jej początku zawsze jest wybranie właściwej tematyki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry