Data wpisu: 15.12.2016

Reklamowanie się na portalu miejskim – 5 najważniejszych korzyści

Sprzedaż prasy drukowanej, szczególnie gazet codziennych, od lat drastycznie spada i nie ma co liczyć na zmianę tego trendu. Rośnie nowe pokolenie Polaków, którzy wszystkie istotne dla siebie informacje znajdują w Internecie. Właśnie dlatego jak grzyby po deszczu powstają internetowe portale miejskie, gminne, a nawet wiejskie. Wymieniamy 5 najważniejszych korzyści wynikających z reklamowania się na portalach miejskich.

  1. Duży zasięg – popularność dobrze prowadzonych portali miejskich jest bardzo wysoka, co przekłada się na konkretne zyski dla właścicieli oraz dla firm wykupujących reklamę na portalach. Strona internetowa jest dostępna za darmo, podobnie jak zamieszczone na niej treści. To przyciąga czytelników. Zasięg dobrych portali jest wielokrotnie większy niż gazet drukowanych, a to ma kluczowe znaczenie dla reklamodawców.
     
  2. Elastyczność – problemem prasy drukowanej jest to, że chcąc zachować tzw. obiektywność nie może ona poświęcać zbyt wiele miejsca na treści reklamowe. Z portalem internetowym jest inaczej. W Internecie nie ma żadnych ograniczeń. Portal można zbudować w taki sposób, aby reklam było dużo, a jednocześnie nie zabrakło miejsca na wartościową treść. Zawsze można też sięgnąć np. po publikację artykułów sponsorowanych czy promocję w kanałach społecznościowych portalu.
     
  3. Niska cena – a już na pewno w stosunku do oferowanego zasięgu reklamy. Wykupienie przestrzeni reklamowej w gazecie drukowanej bywa wielokrotnie droższe niż np. umieszczenie dużego baneru na stronie głównej poczytnego portalu. To daje do myślenia. Podobnie jest z artykułami sponsorowanymi. W gazecie publikacja takiego tekstu może się wiązać z wydatkiem nawet ponad tysiąca złotych, podczas gdy na portalach miejskich stawka średnio waha się od 150 do 500 złotych.
     
  4. Znacznie dokładniejsza analiza skuteczności reklamy – publikując reklamę w gazecie drukowanej można zmierzyć jej skuteczność tylko na jeden sposób: zapytać nowych klientów, jak dowiedzieli się o ofercie. W przypadku Internetu mamy do dyspozycji mnóstwo narzędzi analitycznych. Portal może podać dokładne statystyki „klikalności” reklamy, co świadczy o skali jej popularności.
     
  5. Dotarcie do ludzi, którzy szukają lokalnych firm – w Internecie można się reklamować na wiele sposobów, jednak jeśli Twoja firma celuje w lokalny rynek i chce pozyskiwać klientów z danego regionu czy miasta, to portal miejski będzie idealnym miejscem ekspozycji reklamy. Masz wówczas pewność, że treść ta trafia rzeczywiście do miejscowych – to wyraźnie odróżnia reklamę na portalach miejskich od tej publikowanej na np. portalach ogólnopolskich czy tematycznych.
     

Reklamowanie się na portalu miejskim już teraz jest świetnym pomysłem dla marek, a ten trend będzie coraz wyraźniejszy wraz z postępującym marginalizowaniem znaczenia prasy drukowanej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry