Księga znaku

Księga znaku: instrukcja obsługi logotypu marki


Identyfikacja wizualna marki to zwykle pierwszy element, z jakim zetkną się potencjalni klienci. Najważniejszy jest oczywiście logotyp, który określa markę, zdradza jej wartości, a nawet identyfikuje ofertę.

Warto przy tym wiedzieć, że świetnie zaprojektowane, ale nieprawidłowo wykorzystywane logo nie przyniesie spodziewanych efektów w postaci wzrostu zaufania do marki i profesjonalizacji jej wizerunku w oczach klientów. Tutaj potrzebna jest właśnie „instrukcja obsługi” logotypu. Tę funkcję spełnia księga znaku. Soluma Interactive przygotuje ją dla Ciebie, dając Ci narzędzie do poprawnego stosowania logo w komunikacji z klientami.

Czym dokładnie jest księga znaku?

Księga znaku to zbiór podstawowych informacji na temat tego, w jaki sposób należy używać logotypu, aby spełniał on parametry określone przez projektanta. Jest to o tyle ważne, że projekt logo będzie trafiać do różnych firm – drukarni, agencji reklamowych itp. Muszą one wiedzieć, jaki był pierwotny zamysł autora, by uniknąć błędów np. przy reprodukcji kolorów czy umieszczaniu dodatkowych elementów wokół znaku.

Wyobraźmy sobie sytuację, w której do logotypu nie została stworzona księga znaku. Przedsiębiorca dysponuje tylko projektem. Wysyła go do 3 niezależnych drukarni – jedna ma przygotować wizytówki, druga banner wielkoformatowy, trzecia ulotki. Na każdym z tych nośników logo ma inny odcień i układ, co oczywiście wygląda groteskowo i fatalnie odbija się na wizerunku marki. Inwestycja w projekt okazuje się być nietrafiona, ponieważ bez księgi znaku praktycznie nie da się w 100% prawidłowo wykorzystywać logotypu w działaniach marketingowych.

Dlaczego warto zlecić przygotowanie księgi znaku?

Jest wiele argumentów przemawiających za zainwestowaniem w księgę znaku. Trzy najważniejsze to:

  1. Oszczędność pieniędzy – choć sama księga znaku kosztuje (ktoś w końcu musi przygotować zestaw wytycznych), to docelowo właściciel marki nie ponosi ryzyka, że np. zlecone wydruki będą musiały trafić do kosza z powodu niepoprawnej reprodukcji kolorów.
  2. Oszczędność czasu – dysponując księgą znaku, zlecanie kolejnych prac graficznych czy drukarskich jest o wiele łatwiejsze i szybsze. Drukarnia nie musi już dopytywać o kod koloru, natomiast studio graficzne dokładnie wie, w jaki sposób powinno prawidłowo użyć znaku w realizowanych projektach.
  3. Ugruntowany wizerunek marki – dzięki księdze znaku wszystkie przyszłe działania marketingowe będą spójne pod względem graficznym. To pozwoli klientom przyzwyczaić się do logotypu marki i lepiej go zapamiętać.

Jakie informacje zawiera księga znaku?

Punktem wyjścia zawsze jest geneza powstania logotypu. Autor tłumaczy, dlaczego zdecydował się na taki kierunek projektowania i w jaki sposób logo identyfikuje daną markę. W księdze znajdziemy również podstawową, zaakceptowaną przez klienta wersję znaku oraz jej wersje alternatywne, przydatne np. podczas nanoszenia logotypu na specyficzny kolor tła.

Księga znaku jest zbiorem wszelkich, nawet najdrobniejszych informacji, które pozwolą perfekcyjnie odwzorować logotyp na różnych nośnikach reklamy, zarówno online, jak i offline. To także punkt wyjścia do projektowania innych elementów identyfikacji wizualnej marki.

Księga znaku jest inwestycją jednorazową. Będzie służyć marce tak długo, jak jej właściciel nie zdecyduje się na rebranding. W Soluma Interactive oferujemy różne warianty przygotowania księgi znaku do projektów realizowanych przez nasze studio graficzne. Zapoznaj się z cennikiem i wybierz opcję dla siebie!

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry