Kluczowa marka dla Soluma Group. Agencja 360, która oferuje szeroki wachlarz usług w tym webdevelopment, branding, marketing, copywriting.
Aktualna strona internetowa rozwijała się przez ostatnie 5 lat. W trakcie dodawania nowych funkcjonalności zabrakło spójności w UI oraz zauważyliśmy, że UX strony może powodować trudności w jej obsłudze.
Przed rozpoczęciem pracy określiliśmy, jak możemy ulepszyć aktualną stronę. Dlatego postawiliśmy pięć głównych celów:
W celu pełnej optymalizacji procesu określiliśmy dokładny plan działania.
Podczas audytu korzystaliśmy między innymi z narzędzi Google Analytics i HotJar. Przeanalizowaliśmy 2000 nagrań, heatmapy i inne statystyki, dzięki czemu zidentyfikowaliśmy kluczowe problemy w funkcjonowaniu strony. Ustaliliśmy grupę docelową i do jakich klientów docieramy z naszą ofertą oraz w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony.
Podczas badań poznaliśmy sposoby, w jakie klienci trafiają na stronę docelową. Na tej podstawie określiliśmy 2 główne cele: wypełnienie formularza na konkretnym produkcie lub darmowa konsultacja. To pozwoliło na dalszym etapie wyznaczyć konkretną hierarchię przycisków akcji oraz odpowiednio je eksponować.
Na tym etapie dla głównych zakładek przygotowaliśmy proste wireframe, na których mogliśmy sprawdzić, czy realizujemy główne cele. Dodatkowo przeprowadziliśmy krótkie badanie na użytkownikach.
Projektowanie UI zaczęliśmy od strony głównej. Na tej podstawie wyznaczyliśmy styl. Wersja pierwsza różni się od wersji wdrożonej. Różnice wynikają z procesu ciągłych badań i wprowadzania ulepszeń, które pozwoliły wypracować optymalne rozwiązania.
Zależało nam, by wszystkie podstrony były spójne utrzymane w wyznaczonym stylu. W tym celu przygotowaliśmy bibliotekę UI zawierającą najważniejsze elementy. W bibliotece zawarliśmy między innymi typografię, buttony, kolorystykę, cienie, marginesy i kolekcję ikon.
Przygotowaliśmy około 50 różnych podstron. Dzięki temu, każda zakładka została starannie przemyślana i zaprojektowana zgodnie z zaplanowanym UX.
Kluczowe zakładki tworzyliśmy w kilku wariantach, żeby po przeprowadzeniu badań między innymi testów A/B wybrać najlepsze rozwiązanie. W przypadku zakładki z produktem wymagało to ponad 6 różnych podejść do sposobu konfiguracji produktu.
Dużym wyzwaniem było napisanie wszystkich tekstów oraz opracowanie ich tak by były przyjazne użytkownikom. Zależało nam na tym, by uspójnić polecania i uprościć ofertę do minimum. Podczas tworzenia tekstów dbaliśmy o dobry styl językowy oraz SEO.
Następnym krokiem było wdrożenie strony zgodnie z najnowszymi standardami. Chociaż zaprojektowanych było około 50 różnych widoków, to wersja produkcyjna zawiera rozbudowaną ofertę, blog i pomoc w sumie ponad 2000 podstron. Wymagało to ogromnego nakładu pracy i dopasowania treści do aktualnych szablonów podstron.
By strona prawidłowo się indeksowała w pozycjach Google, zoptymalizowaliśmy wszystkie kluczowe zakładki. Linkowanie wewnętrzne, zewnętrzne, odpowiednia hierarchia nagłówków pozwoliła na bezpieczne pozycjonowanie i wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Jeden z kluczowych etapów przy tworzeniu strony. Dzięki testom na kluczowych przeglądarkach, na różnych urządzeniach i walidacji w3c, udało nam się wyeliminować prawie 300 mniejszych i poważniejszych błędów. Na tym etapie po wdrożeniu zauważyliśmy, że niektóre elementy mogą być niejasne dla użytkownika lub wymagają dalszego udoskonalenia.
Windows
iOS
iOS & Android
iOS & Android
Dzięki wielu godzinom badań i poświęconej pracy projekt został sfinalizowany.
Całość krótko podsumowaliśmy w liczbach, oto niektóre statystyki:
godzin97
godzin280
ponad 50
ponad 20
aż 1900
godzin238
godzin 25
około 430
godzin 340
godzin 86
około 30
godzin 136