Data wpisu: 02.07.2025

Key visual – co to takiego?

Zlecając zaprojektowanie logo Twojej marki, na przykład studiu graficznemu Soluma Interacitve, prawdopodobnie zetkniesz się z terminem „key visual”. Co to właściwie oznacza i dlaczego warto zadbać, aby oferta projektowania obejmowała właśnie ten element? Wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika.

Key visual, czyli kluczowy motyw wizualny

W marketingu key visual stanowi jedno z najważniejszych narzędzi komunikacji wizualnej marki. Stanowi obraz lub zestaw elementów graficznych, które w sposób jednoznaczny kojarzą się z daną marką i budują jej tożsamość w oczach odbiorcy.

Key visual a logo

Nie należy stawiać tutaj znaku równości. Istnieją ważne różnice między logo a key visual. Ten drugi ma znacznie szersze znaczenie, stanowiąc graficzną, estetyczną prezentację marki, opowiadając o niej w różnych kanałach komunikacji i budując tożsamość danego brandu. To coś więcej niż symbol graficzny.

Czym zatem jest key visual?

Key visual to główny motyw graficzny, jaki towarzyszy marce we wszelkich kanałach komunikacji czy po prostu materiałach promocyjnych. Umieszcza się go w reklamach online i offline, na opakowaniach produktów, w mediach społecznościowych, w materiałach drukowanych etc.

Key visual nie zastępuje logo, natomiast musi z nim korespondować, chociażby na poziomie kolorystyki czy typografii.

Dzięki key visual marka zyskuje gotowy zestaw elementów perswazyjnych, które będą wykorzystywane na różnych polach komunikacji, w tym na stronie internetowej. Pozwala to zachować spójną, charakterystyczną dla danej marki prezencję, z którą z czasem zacznie być kojarzona. Tutaj dobrym przykładem będą chociażby trzy białe paski, które od razu przywodzą na myśl markę Adidas. Key visual muszą być na tyle sugestywne, że odbiorca będzie je przypisywać do marki nawet bez widoku na logo.

Podsumowanie

Key visual warto projektować na etapie czy równolegle z logo nowej marki, aby zachować jednolitą stylistykę na potrzeby wszystkich kanałów komunikacji, zarówno online, jak i offline. Konsekwentne używanie key visual oraz samego logo sprawi, że marka szybciej zapadnie odbiorcom w pamięć i zacznie być przez nich bezbłędnie kojarzona z konkretnymi elementami wizualnymi, nie tylko samym logotypem. Pozwala to również na zachowanie konsekwencji w dbaniu o wizerunek marki na wszelkich polach prezentacji – od stopki maila, aż po reklamy wielkoformatowe.


Autor wpisu:
Grzegorz Wiśniewski – ekspert z 25-letnim doświadczeniem w marketingu, IT , biznesie.CEO Soluma Group, CEO Soluma Interactive, red. naczelny Mindly.pl

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry