Data wpisu: 28.12.2023

Poprawki w projekcie graficznym: o czym musisz pamiętać?

Projektowanie grafiki, w tym użytkowej i reklamowej, to czynność kreatywna. Oznacza to, że końcowy efekt jest mocno uzależniony od wizji projektanta, choć oczywiście grafik musi trzymać się kryteriów uzgodnionych z klientem. Dążymy do tego, że bardzo często zamawiający oczekują wprowadzenia poprawek w dostarczonym im projekcie, nie zawsze jednak wiedząc, z czym to się właściwie wiąże. Po kilka praktycznych wskazówek zapraszamy do naszego poradnika.

Punktem wyjścia zawsze jest specyfikacja zamówienia

Klienci niestety mają tendencję do nieczytania specyfikacji. W naszej agencji marketingowej przykładamy ogromną wagę do precyzyjnego opisywania usług. Dzięki temu klient z góry może ocenić, czy warunki realizacji zamówienia na pewno mu odpowiadają.

Jeśli w specyfikacji widnieje informacja, że klient otrzyma np. 2 projekty, to nie powinien później żądać przedstawienia jeszcze trzeciej koncepcji w cenie.

Brief to świętość dla projektanta

Najlepszym sposobem na wyeliminowanie ryzyka, że końcowy projekt nie przypadnie Ci do gustu, jest sumienne wypełnienie briefu. Owszem, koncepcja to kwestia kreatywności projektanta, natomiast nigdy nie jest tak, że grafik bazuje wyłącznie na własnym wyobrażeniu np. logotypu marki. Potrzebuje jakichś wytycznych, które są mu przekazywane w briefie, czyli takim kwestionariuszu dla klienta.

Jeśli projekt został zrealizowany zgodnie z tym, co klient podał w briefie, to trudno jest oczekiwać bezpłatnych poprawek, skoro usługa została wykonana prawidłowo. Posłużmy się tutaj analogią, gdy zamawiamy w salonie czerwony samochód, a w dniu odbioru stwierdzamy, ze ten kolor jednak nam nie odpowiada i prosimy o przemalowanie auta na biało. Absurd, prawda?

Poprawki w gotowym projekcie mogą być dodatkowo płatne

Zawsze zachęcamy naszych klientów, aby wszelkie obiekcje czy pomysły na rozwinięcie projektu graficznego zgłaszali jeszcze przed zakończeniem realizacji zlecenia – dotyczy to zwłaszcza tych projektów, które są wykonywane etapami, jak np. layout strony internetowej.

Zignorowanie tego może skutkować tym, że ewentualne poprawki w gotowym już projekcie będą usługą dodatkowo płatną, rozliczaną w systemie godzinowym, o co klient nie może mieć pretensji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry